Zobrazit minimální záznam

Back School focused on sitting position
dc.contributor.advisorPitrmanová, Věra
dc.creatorPiňosová, Eva
dc.date.accessioned2017-04-27T21:49:54Z
dc.date.available2017-04-27T21:49:54Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/38555
dc.description.abstractTato práce se snaží přispět k problematice školy zad a prakticky ji aplikovat na tři klienty. Ti byli vybráni jako modelový příklad osob, jimž by měla škola zad obecně pomoci. Praktický výzkum byl zaměřen na oblast "sedu", která je tou nejproblematičtější oblastí, jež v dnešní sedavé době klienty nejvíce trápí. Zároveň také přispívá k obecné aplikaci školy zad a jejímu užitku klientům v rámci jejich bolestí způsobených nevhodnými pohybovými návyky. Teoretická část obsahuje definici školy zad, její stručnou historii, cíle a metody. Věnuje se patofyziologii vzniku vertebrogenních potíží a také vlivu psychiky a dýchání na pohybový systém. V kapitolách popisujících problematiku sezení je zmíněn vliv sezení na organismus. Je zde popsán koncept Brüggerova sedu a rozebrány různé typy sezení. Část se zabývá i ergonomií sedacího nábytku a ergonomickými pomůckami. Praktická část obsahuje jednotlivá vyšetření klientů a návrhy jejich terapie. Terapie klientů probíhala dle metod uvedených v praktické části. Výsledkem je jednoznačně pozitivní vliv školy zad na klienty.cs_CZ
dc.description.abstractThis paper seeks to contribute to problems of the Back School and tries to apply it to three clients. They were chosen as a model example of people, to whom the Back School should be of assistance. Practical research was focused on "sitting", perhaps the most problematic area, which in times as dominated by sitting as today's, afflicts clients the most. It also contributes to the general application of the Back School and its benefits to clients in their pain caused by inappropriate motion patterns. The theoretical part defines the Back school and explores it's history, aim and methods. It also deals with pathophysiology and etiology of vertebral problems and considers also the influence of psyche and breathing on the locomotor system. Chapters which deal with sitting also inform about the influence of sitting on the organism. Brügger's concept of sitting is discussed and different forms of sitting analyzed. A part of the paper is also concerned with ergonomy of furniture designed for sitting and ergonomic aids. The practical part consists of diagnostics and therapy proposals for each client. Their therapy was designed according to methods discussed in the practical part of this paper. The outcome is a clear positive influence if the Back school on the clients.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleŠkola zad se zaměřením na sedcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-09
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine and General University Hospitalen_US
dc.description.departmentKlinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87984
dc.title.translatedBack School focused on sitting positionen_US
dc.contributor.refereeTáborská, Silvie
dc.identifier.aleph001357986
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine and General University Hospitalen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se snaží přispět k problematice školy zad a prakticky ji aplikovat na tři klienty. Ti byli vybráni jako modelový příklad osob, jimž by měla škola zad obecně pomoci. Praktický výzkum byl zaměřen na oblast "sedu", která je tou nejproblematičtější oblastí, jež v dnešní sedavé době klienty nejvíce trápí. Zároveň také přispívá k obecné aplikaci školy zad a jejímu užitku klientům v rámci jejich bolestí způsobených nevhodnými pohybovými návyky. Teoretická část obsahuje definici školy zad, její stručnou historii, cíle a metody. Věnuje se patofyziologii vzniku vertebrogenních potíží a také vlivu psychiky a dýchání na pohybový systém. V kapitolách popisujících problematiku sezení je zmíněn vliv sezení na organismus. Je zde popsán koncept Brüggerova sedu a rozebrány různé typy sezení. Část se zabývá i ergonomií sedacího nábytku a ergonomickými pomůckami. Praktická část obsahuje jednotlivá vyšetření klientů a návrhy jejich terapie. Terapie klientů probíhala dle metod uvedených v praktické části. Výsledkem je jednoznačně pozitivní vliv školy zad na klienty.cs_CZ
uk.abstract.enThis paper seeks to contribute to problems of the Back School and tries to apply it to three clients. They were chosen as a model example of people, to whom the Back School should be of assistance. Practical research was focused on "sitting", perhaps the most problematic area, which in times as dominated by sitting as today's, afflicts clients the most. It also contributes to the general application of the Back School and its benefits to clients in their pain caused by inappropriate motion patterns. The theoretical part defines the Back school and explores it's history, aim and methods. It also deals with pathophysiology and etiology of vertebral problems and considers also the influence of psyche and breathing on the locomotor system. Chapters which deal with sitting also inform about the influence of sitting on the organism. Brügger's concept of sitting is discussed and different forms of sitting analyzed. A part of the paper is also concerned with ergonomy of furniture designed for sitting and ergonomic aids. The practical part consists of diagnostics and therapy proposals for each client. Their therapy was designed according to methods discussed in the practical part of this paper. The outcome is a clear positive influence if the Back school on the clients.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990013579860106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV