Zobrazit minimální záznam

The Position of Pupils towards Ethnic Minorities at Various Types of Primary Schools
dc.contributor.advisorHadj - Moussová, Zuzana
dc.creatorKřečanová, Veronika
dc.date.accessioned2017-03-27T09:16:48Z
dc.date.available2017-03-27T09:16:48Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3868
dc.description.abstractMy finál thesis provides a complex overview of relationships and attitudes of fifth and nine grade pupils towards selected ethnic minorities, mainly Slovák, Roma, Vietnamese and Ukrainian minorities. This páper studies the history and presence of the above mentioned minorities on the territory of Czech Republic. This páper also analyses the origins, structure and development of the attitudes of the younger and older pupils and points out the influence that school has in formation of these attitudes. It also aims to present the attitudes in a form of stereotypes or prejudices and once again points out how school affects the occurrence of stereotypes as well as how it helps to change these stereotypes. The finál thesis is based on the outcomes of qualitative research and identifies the ways in which the elementary school children are able to identify themselves with their nationality, studies their knowledge of other ethnic groups and what attitudes they exhibit towards other nationalities, especially Slovák, Roma, Vietnamese and Ukrainian. This páper also explores the interlinked relationships between school, family sphere and peers in connection ivith the formation of the attitudes towards ethnic minorities. As a result, it was proven that children attending fifth and ninth grades of elementary school share...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce podává ucelený přehled o vztazích a postojích žáků pátých a devátých ročníků vybraných typů základních škol k etnickým menšinám. Zaměřuje se především na slovenskou, romskou, vietnamskou a ukrajinskou menšinu. Popisuje výskyt a historii těchto etnických menšin na území České republiky. Práce dále popisuje vznik, složení a utváření postojů u žáků mladšího a staršího školního věku a poukazuje na význam školy při vzniku postojů. Ukazuje postoj také jako předsudek či stereotyp a opět poukazuje na význam školy při vzniku, ale možnosti změny předsudků. Diplomová práce na výsledcích kvantitativního výzkumu představuje, jak se žáci základních škol dokáží identifikovat se svou národností, jaké mají vědomosti o jiných etnických skupinách, jaké k jiným národnostem (především slovenské, romské, vietnamské a ukrajinské) zaujímají postoje. Poukazuje na vzájemnou provázanost školního, rodinného prostředí a okruhu přátel při utváření postojů k etnickým menšinám. Závěrem je zjištění, že žáci pátých i devátých ročníků mají podobné vztahy a zaujímají podobné postoje k etnickým menšinám. Žáci pátých ročníků se již umí stejně identifikovat se svou národností jako žáci devátých ročníků. Ve vnímání etnických menšin u žáků existují významné rozdíly mezi různými typy základních škol. Při utváření postojů žáků...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePostoje žáků k etnickým menšinám na různých typech základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-22
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId20659
dc.title.translatedThe Position of Pupils towards Ethnic Minorities at Various Types of Primary Schoolsen_US
dc.contributor.refereeBittnerová, Dana
dc.identifier.aleph000572916
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce podává ucelený přehled o vztazích a postojích žáků pátých a devátých ročníků vybraných typů základních škol k etnickým menšinám. Zaměřuje se především na slovenskou, romskou, vietnamskou a ukrajinskou menšinu. Popisuje výskyt a historii těchto etnických menšin na území České republiky. Práce dále popisuje vznik, složení a utváření postojů u žáků mladšího a staršího školního věku a poukazuje na význam školy při vzniku postojů. Ukazuje postoj také jako předsudek či stereotyp a opět poukazuje na význam školy při vzniku, ale možnosti změny předsudků. Diplomová práce na výsledcích kvantitativního výzkumu představuje, jak se žáci základních škol dokáží identifikovat se svou národností, jaké mají vědomosti o jiných etnických skupinách, jaké k jiným národnostem (především slovenské, romské, vietnamské a ukrajinské) zaujímají postoje. Poukazuje na vzájemnou provázanost školního, rodinného prostředí a okruhu přátel při utváření postojů k etnickým menšinám. Závěrem je zjištění, že žáci pátých i devátých ročníků mají podobné vztahy a zaujímají podobné postoje k etnickým menšinám. Žáci pátých ročníků se již umí stejně identifikovat se svou národností jako žáci devátých ročníků. Ve vnímání etnických menšin u žáků existují významné rozdíly mezi různými typy základních škol. Při utváření postojů žáků...cs_CZ
uk.abstract.enMy finál thesis provides a complex overview of relationships and attitudes of fifth and nine grade pupils towards selected ethnic minorities, mainly Slovák, Roma, Vietnamese and Ukrainian minorities. This páper studies the history and presence of the above mentioned minorities on the territory of Czech Republic. This páper also analyses the origins, structure and development of the attitudes of the younger and older pupils and points out the influence that school has in formation of these attitudes. It also aims to present the attitudes in a form of stereotypes or prejudices and once again points out how school affects the occurrence of stereotypes as well as how it helps to change these stereotypes. The finál thesis is based on the outcomes of qualitative research and identifies the ways in which the elementary school children are able to identify themselves with their nationality, studies their knowledge of other ethnic groups and what attitudes they exhibit towards other nationalities, especially Slovák, Roma, Vietnamese and Ukrainian. This páper also explores the interlinked relationships between school, family sphere and peers in connection ivith the formation of the attitudes towards ethnic minorities. As a result, it was proven that children attending fifth and ninth grades of elementary school share...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990005729160106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV