Zobrazit minimální záznam

The Game NIM - a Non-Traditional Environment for the Teaching of Mathematics
dc.contributor.advisorSlezáková, Jana
dc.creatorLebedová, Miroslava
dc.date.accessioned2017-03-27T09:17:06Z
dc.date.available2017-03-27T09:17:06Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3869
dc.description.abstractIn the main part of my thesis I looked for winning strategy of different types of the game NIM. I focused on my own process which led to discovery of a general formula of concrete type of NIM. After that its validity was proved. The whole process was accompanied by self-reflection. The following aim of thesis was to find out if NIM is an appropriate game for pupils of primary schools. Therefore on the basis of my own experiences I chose one type of NIM and I used it for experiments with pupils (aged 10-11). I observed pairs of pupils looking for winning strategy and I made notes of their reactions. Then deep analysis of one pre-experiment and one experiment followed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractVe stěžejní části této práce jsem hledala vítězné strategie různých tipů hry NIM. Soustředila jsem se hlavně na vlastní proces jejich objevování, v jehož důsledku vznikl obecný vzorec pro konkrétní tip hry NIM. Jeho platnost jsem ještě následně ověřovala. Celý proces je doprovázen sebereflexí. Mým dalším cílem bylo zjistit, zdaje hra svou náročností vhodná pro žáky 1. stupně základní školy. Proto jsem si na základě svých osobních zkušeností se hrou zvolila jeden druh NIMu a ten odehrála s několika dvojicemi žáků 5. ročníků ZŠ. Pozorovala jsem, jak žáci hledali strategii hry, a zapisovala jejich výpovědi. Vybrané předexperiment a experiment jsem následně analyzovala. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleHra NIM - netradiční prostředí v učení se matematicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-16
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId21087
dc.title.translatedThe Game NIM - a Non-Traditional Environment for the Teaching of Mathematicsen_US
dc.contributor.refereeHejný, Milan
dc.identifier.aleph001189075
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe stěžejní části této práce jsem hledala vítězné strategie různých tipů hry NIM. Soustředila jsem se hlavně na vlastní proces jejich objevování, v jehož důsledku vznikl obecný vzorec pro konkrétní tip hry NIM. Jeho platnost jsem ještě následně ověřovala. Celý proces je doprovázen sebereflexí. Mým dalším cílem bylo zjistit, zdaje hra svou náročností vhodná pro žáky 1. stupně základní školy. Proto jsem si na základě svých osobních zkušeností se hrou zvolila jeden druh NIMu a ten odehrála s několika dvojicemi žáků 5. ročníků ZŠ. Pozorovala jsem, jak žáci hledali strategii hry, a zapisovala jejich výpovědi. Vybrané předexperiment a experiment jsem následně analyzovala. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enIn the main part of my thesis I looked for winning strategy of different types of the game NIM. I focused on my own process which led to discovery of a general formula of concrete type of NIM. After that its validity was proved. The whole process was accompanied by self-reflection. The following aim of thesis was to find out if NIM is an appropriate game for pupils of primary schools. Therefore on the basis of my own experiences I chose one type of NIM and I used it for experiments with pupils (aged 10-11). I observed pairs of pupils looking for winning strategy and I made notes of their reactions. Then deep analysis of one pre-experiment and one experiment followed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011890750106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV