Systém pro podporu výuky kuželoseček
System for support of conic sections teaching
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/38702/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38702Identifikátory
SIS: 90410
Kolekce
- Kvalifikační práce [11266]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Karger, Adolf
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Matematika zaměřená na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky matematiky
Datum obhajoby
27. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
kuželosečky, rýsovací software, definice kuželoseček, konstrukce kuželosečekKlíčová slova (anglicky)
conic sections, drawing software, definition conic of sections, construction of conic sectionsPráce představuje vlastní software pro rýsování na počítači zaměřený na kon- strukci kuželoseček. Je určena především středoškolským studentům a jejich učitelům pro použití při výuce deskriptivní geometrie a matematiky. Obsahuje několik příkladů s řešením pro rýsování v tomto programu. Další částí práce je teorie o kuželosečkách. Je ukázáno několik definic, konstrukcí a základních vlastností kuželoseček. Také je ukázána konstrukce a vlastnosti tečny v bodě kuželosečky. Teorie je doplněna názornými animacemi a obrázky vytvořenými v programu GeoGebra. Také jsou předvedeny důkazy ekvivalencí jednotlivých definic. 1
The work presents own software for geometric drawing aimed to construction of conic sections. It's designed for high school students and their teachers, to use in lessons of descriptive geometry and mathematics. It contains a number of exercises with solutions which are prepared to solve in the program. Next part of this work is a theory about conic sections. We show various definitions, constructions and some basic properties. We also show a construction and properties of tangent in the point of conic section. Theory is supplemented by animations and pictures made in program GeoGebra. There are also proofs of equivalence of presented definitions. 1