dc.contributor.advisor | Švermová, Dagmar | |
dc.creator | Nekudová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T09:18:00Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T09:18:00Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3872 | |
dc.description.abstract | tivierung der Schüler und Studenten beim Deutschunterricht. In der nahen Zukunft sollten die Zielanforderungen im Fremdsprachenunterricht auf einzelnen Schulstufen mit den Zielanforderungen, die durch den Europarat festgelegt worden sind, korrespondieren. Die in dem Grundlagendokument Der gemeinsame europäische Referenzrahmen für Sprachen beschriebenen gemeinsamen Referenzniveaus bilden die Grundlage für das Europäische Sprachenportfolio und dienen als Ausgangspunkt für die Festlegung der Lemziele. Die Einführung des Europäischen Sprachenportfolios in den Unterricht löst die Problematik der Motivation der Schüler und Studenten dadurch, dass von ihnen Eigeninitiative bei der Bestimmung der eigenen Ziele gefordert wird. Die Schüler und Studenten werden durch eigene Auswahl der Lerntätigkeiten aktiviert, sie lernen selbstständig und systematisch zu arbeiten, womit sie zur eigenen Entwicklung beitragen. Zugleich entwickeln sie die Fähigkeit der Selbstreflexion und der Selbstbewertung, die es ihnen ermöglicht, die Verantwortung für das eigene Lernen zu übernehmen. Dies trägt dazu bei, dass sie auch in der Zukunft fähig sein werden, sich autodidaktisch weiterzubilden. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | v souvislosti se členstvím České republiky v Evropské unii se změnila orientace obsahových a cílových požadavků na výuku cizích jazyků. Hlavním cílem jazykového vzdělávání v intencích interkultumího přístupu je podpora příznivého rozvoje celé žákovy osobnosti a jeho smyslu pro identitu prostřednictvím zkušeností s různými jazyky a odlišnými kulturami .' Cizí jazyk je především prostředkem komunikace, ale také prostředkem všestranného rozvoje osobnosti, což souvisí s potřebou humanizace školství. Současná společnost je významně jednostranně ovlivněna informační technikou a jejím rychlým vývojem, proto je důležité u žáků rozvíjet také estetické, etické, volní a emoční stránky osobnosti, aby vyvážily jednostranně technický přístup k životu. Prostřednictvím výuky jazyků je třeba rozvíjet u žáků smysl pro spolupráci a spravedlnost, vzájemnou pomoc, toleranci a úctu, samostatnost a zdravé sebevědomí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Motivace a aktivizace žáků při vyučování německého jazyka, využití "jazykového portfolia" | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-22 | |
dc.description.department | Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 20899 | |
dc.title.translated | The Motivation of Pupils during German Lessons, and the Use of a "Language Portfolio" | en_US |
dc.contributor.referee | Nečasová, Pavla | |
dc.identifier.aleph | 000447326 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German - Russian Language | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - ruský jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra germanistiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - ruský jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German - Russian Language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | v souvislosti se členstvím České republiky v Evropské unii se změnila orientace obsahových a cílových požadavků na výuku cizích jazyků. Hlavním cílem jazykového vzdělávání v intencích interkultumího přístupu je podpora příznivého rozvoje celé žákovy osobnosti a jeho smyslu pro identitu prostřednictvím zkušeností s různými jazyky a odlišnými kulturami .' Cizí jazyk je především prostředkem komunikace, ale také prostředkem všestranného rozvoje osobnosti, což souvisí s potřebou humanizace školství. Současná společnost je významně jednostranně ovlivněna informační technikou a jejím rychlým vývojem, proto je důležité u žáků rozvíjet také estetické, etické, volní a emoční stránky osobnosti, aby vyvážily jednostranně technický přístup k životu. Prostřednictvím výuky jazyků je třeba rozvíjet u žáků smysl pro spolupráci a spravedlnost, vzájemnou pomoc, toleranci a úctu, samostatnost a zdravé sebevědomí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | tivierung der Schüler und Studenten beim Deutschunterricht. In der nahen Zukunft sollten die Zielanforderungen im Fremdsprachenunterricht auf einzelnen Schulstufen mit den Zielanforderungen, die durch den Europarat festgelegt worden sind, korrespondieren. Die in dem Grundlagendokument Der gemeinsame europäische Referenzrahmen für Sprachen beschriebenen gemeinsamen Referenzniveaus bilden die Grundlage für das Europäische Sprachenportfolio und dienen als Ausgangspunkt für die Festlegung der Lemziele. Die Einführung des Europäischen Sprachenportfolios in den Unterricht löst die Problematik der Motivation der Schüler und Studenten dadurch, dass von ihnen Eigeninitiative bei der Bestimmung der eigenen Ziele gefordert wird. Die Schüler und Studenten werden durch eigene Auswahl der Lerntätigkeiten aktiviert, sie lernen selbstständig und systematisch zu arbeiten, womit sie zur eigenen Entwicklung beitragen. Zugleich entwickeln sie die Fähigkeit der Selbstreflexion und der Selbstbewertung, die es ihnen ermöglicht, die Verantwortung für das eigene Lernen zu übernehmen. Dies trägt dazu bei, dass sie auch in der Zukunft fähig sein werden, sich autodidaktisch weiterzubilden. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990004473260106986 | |