Zobrazit minimální záznam

The Motivation of Pupils during German Lessons, and the Use of a "Language Portfolio"
dc.contributor.advisorŠvermová, Dagmar
dc.creatorNekudová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-03-27T09:18:00Z
dc.date.available2017-03-27T09:18:00Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3872
dc.description.abstracttivierung der Schüler und Studenten beim Deutschunterricht. In der nahen Zukunft sollten die Zielanforderungen im Fremdsprachenunterricht auf einzelnen Schulstufen mit den Zielanforderungen, die durch den Europarat festgelegt worden sind, korrespondieren. Die in dem Grundlagendokument Der gemeinsame europäische Referenzrahmen für Sprachen beschriebenen gemeinsamen Referenzniveaus bilden die Grundlage für das Europäische Sprachenportfolio und dienen als Ausgangspunkt für die Festlegung der Lemziele. Die Einführung des Europäischen Sprachenportfolios in den Unterricht löst die Problematik der Motivation der Schüler und Studenten dadurch, dass von ihnen Eigeninitiative bei der Bestimmung der eigenen Ziele gefordert wird. Die Schüler und Studenten werden durch eigene Auswahl der Lerntätigkeiten aktiviert, sie lernen selbstständig und systematisch zu arbeiten, womit sie zur eigenen Entwicklung beitragen. Zugleich entwickeln sie die Fähigkeit der Selbstreflexion und der Selbstbewertung, die es ihnen ermöglicht, die Verantwortung für das eigene Lernen zu übernehmen. Dies trägt dazu bei, dass sie auch in der Zukunft fähig sein werden, sich autodidaktisch weiterzubilden. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractv souvislosti se členstvím České republiky v Evropské unii se změnila orientace obsahových a cílových požadavků na výuku cizích jazyků. Hlavním cílem jazykového vzdělávání v intencích interkultumího přístupu je podpora příznivého rozvoje celé žákovy osobnosti a jeho smyslu pro identitu prostřednictvím zkušeností s různými jazyky a odlišnými kulturami .' Cizí jazyk je především prostředkem komunikace, ale také prostředkem všestranného rozvoje osobnosti, což souvisí s potřebou humanizace školství. Současná společnost je významně jednostranně ovlivněna informační technikou a jejím rychlým vývojem, proto je důležité u žáků rozvíjet také estetické, etické, volní a emoční stránky osobnosti, aby vyvážily jednostranně technický přístup k životu. Prostřednictvím výuky jazyků je třeba rozvíjet u žáků smysl pro spolupráci a spravedlnost, vzájemnou pomoc, toleranci a úctu, samostatnost a zdravé sebevědomí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMotivace a aktivizace žáků při vyučování německého jazyka, využití "jazykového portfolia"cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-22
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId20899
dc.title.translatedThe Motivation of Pupils during German Lessons, and the Use of a "Language Portfolio"en_US
dc.contributor.refereeNečasová, Pavla
dc.identifier.aleph000447326
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German - Russian Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - ruský jazykcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra germanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - ruský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German - Russian Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csv souvislosti se členstvím České republiky v Evropské unii se změnila orientace obsahových a cílových požadavků na výuku cizích jazyků. Hlavním cílem jazykového vzdělávání v intencích interkultumího přístupu je podpora příznivého rozvoje celé žákovy osobnosti a jeho smyslu pro identitu prostřednictvím zkušeností s různými jazyky a odlišnými kulturami .' Cizí jazyk je především prostředkem komunikace, ale také prostředkem všestranného rozvoje osobnosti, což souvisí s potřebou humanizace školství. Současná společnost je významně jednostranně ovlivněna informační technikou a jejím rychlým vývojem, proto je důležité u žáků rozvíjet také estetické, etické, volní a emoční stránky osobnosti, aby vyvážily jednostranně technický přístup k životu. Prostřednictvím výuky jazyků je třeba rozvíjet u žáků smysl pro spolupráci a spravedlnost, vzájemnou pomoc, toleranci a úctu, samostatnost a zdravé sebevědomí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.entivierung der Schüler und Studenten beim Deutschunterricht. In der nahen Zukunft sollten die Zielanforderungen im Fremdsprachenunterricht auf einzelnen Schulstufen mit den Zielanforderungen, die durch den Europarat festgelegt worden sind, korrespondieren. Die in dem Grundlagendokument Der gemeinsame europäische Referenzrahmen für Sprachen beschriebenen gemeinsamen Referenzniveaus bilden die Grundlage für das Europäische Sprachenportfolio und dienen als Ausgangspunkt für die Festlegung der Lemziele. Die Einführung des Europäischen Sprachenportfolios in den Unterricht löst die Problematik der Motivation der Schüler und Studenten dadurch, dass von ihnen Eigeninitiative bei der Bestimmung der eigenen Ziele gefordert wird. Die Schüler und Studenten werden durch eigene Auswahl der Lerntätigkeiten aktiviert, sie lernen selbstständig und systematisch zu arbeiten, womit sie zur eigenen Entwicklung beitragen. Zugleich entwickeln sie die Fähigkeit der Selbstreflexion und der Selbstbewertung, die es ihnen ermöglicht, die Verantwortung für das eigene Lernen zu übernehmen. Dies trägt dazu bei, dass sie auch in der Zukunft fähig sein werden, sich autodidaktisch weiterzubilden. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990004473260106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV