dc.contributor.advisor | Uhlířová, Jana | |
dc.creator | Knápková, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T09:18:52Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T09:18:52Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3874 | |
dc.description.abstract | Hračky jsou nezbytné doplňky pro nej významnější činnost dítěte - hru. Hračky nevyhnutelně patří ke hře, ovlivňují způsob a průběh hry, umožňují hru dostatečně rozvinout a obohatit, podporují sociální kontakty mezi dospělými i vrstevníky, poskytují potěšení a zábavu. Hračky "to jsou ty žádoucí poklady, srdci dětskému tak drahé." (Studničková, 1891, s.42) Hračky jsou součástí kulturního dědictví. Ony zrcadlí kulturu a celkový způsob života společnosti, rovněž tak, jako hra. " Čistá hra sama je základem a činitelem kultury. " (Huizinga, 1971, s. 13) . Hračka byla a vždy bude odrazem doby, pro kterou je charakteristická. Zrcadlí se v ní význam a pozice dítěte ve společnosti, způsob života, kultura a tradice, estetický pohled člověka a hodnotový žebříček jedince. Hra a hračka jsou dva rovnocenné pojmy na sobě závislé ve vzájemné interakci. Nelze přesně vymezit, neboť sled prvenství se střídá, zda dítě hru rozvíjí na základě dané hračky nebo je tomu právě naopak, na základě dané hry si vybírá hračku. Při výběru hraček, je dítě ovlivněno mnoha činiteli. Subjektivní přání dítěte hrát si právě s touto hračkou, je ovlivněno prostředím, vychází z kulturního vzorce společnosti, kde dítě vyrůstá, závisí na jeho věku, inteligenci a pohlaví. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Hračky jsou nezbytné doplňky pro nej významnější činnost dítěte - hru. Hračky nevyhnutelně patří ke hře, ovlivňují způsob a průběh hry, umožňují hru dostatečně rozvinout a obohatit, podporují sociální kontakty mezi dospělými i vrstevníky, poskytují potěšení a zábavu. Hračky "to jsou ty žádoucí poklady, srdci dětskému tak drahé." (Studničková, 1891, s.42) Hračky jsou součástí kulturního dědictví. Ony zrcadlí kulturu a celkový způsob života společnosti, rovněž tak, jako hra. " Čistá hra sama je základem a činitelem kultury. " (Huizinga, 1971, s. 13) . Hračka byla a vždy bude odrazem doby, pro kterou je charakteristická. Zrcadlí se v ní význam a pozice dítěte ve společnosti, způsob života, kultura a tradice, estetický pohled člověka a hodnotový žebříček jedince. Hra a hračka jsou dva rovnocenné pojmy na sobě závislé ve vzájemné interakci. Nelze přesně vymezit, neboť sled prvenství se střídá, zda dítě hru rozvíjí na základě dané hračky nebo je tomu právě naopak, na základě dané hry si vybírá hračku. Při výběru hraček, je dítě ovlivněno mnoha činiteli. Subjektivní přání dítěte hrát si právě s touto hračkou, je ovlivněno prostředím, vychází z kulturního vzorce společnosti, kde dítě vyrůstá, závisí na jeho věku, inteligenci a pohlaví. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vývoj hračky předškolního dítěte | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-18 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 20779 | |
dc.title.translated | The Development of Toys for a Pre-School Age | en_US |
dc.contributor.referee | Opravilová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 000444953 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Hračky jsou nezbytné doplňky pro nej významnější činnost dítěte - hru. Hračky nevyhnutelně patří ke hře, ovlivňují způsob a průběh hry, umožňují hru dostatečně rozvinout a obohatit, podporují sociální kontakty mezi dospělými i vrstevníky, poskytují potěšení a zábavu. Hračky "to jsou ty žádoucí poklady, srdci dětskému tak drahé." (Studničková, 1891, s.42) Hračky jsou součástí kulturního dědictví. Ony zrcadlí kulturu a celkový způsob života společnosti, rovněž tak, jako hra. " Čistá hra sama je základem a činitelem kultury. " (Huizinga, 1971, s. 13) . Hračka byla a vždy bude odrazem doby, pro kterou je charakteristická. Zrcadlí se v ní význam a pozice dítěte ve společnosti, způsob života, kultura a tradice, estetický pohled člověka a hodnotový žebříček jedince. Hra a hračka jsou dva rovnocenné pojmy na sobě závislé ve vzájemné interakci. Nelze přesně vymezit, neboť sled prvenství se střídá, zda dítě hru rozvíjí na základě dané hračky nebo je tomu právě naopak, na základě dané hry si vybírá hračku. Při výběru hraček, je dítě ovlivněno mnoha činiteli. Subjektivní přání dítěte hrát si právě s touto hračkou, je ovlivněno prostředím, vychází z kulturního vzorce společnosti, kde dítě vyrůstá, závisí na jeho věku, inteligenci a pohlaví. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Hračky jsou nezbytné doplňky pro nej významnější činnost dítěte - hru. Hračky nevyhnutelně patří ke hře, ovlivňují způsob a průběh hry, umožňují hru dostatečně rozvinout a obohatit, podporují sociální kontakty mezi dospělými i vrstevníky, poskytují potěšení a zábavu. Hračky "to jsou ty žádoucí poklady, srdci dětskému tak drahé." (Studničková, 1891, s.42) Hračky jsou součástí kulturního dědictví. Ony zrcadlí kulturu a celkový způsob života společnosti, rovněž tak, jako hra. " Čistá hra sama je základem a činitelem kultury. " (Huizinga, 1971, s. 13) . Hračka byla a vždy bude odrazem doby, pro kterou je charakteristická. Zrcadlí se v ní význam a pozice dítěte ve společnosti, způsob života, kultura a tradice, estetický pohled člověka a hodnotový žebříček jedince. Hra a hračka jsou dva rovnocenné pojmy na sobě závislé ve vzájemné interakci. Nelze přesně vymezit, neboť sled prvenství se střídá, zda dítě hru rozvíjí na základě dané hračky nebo je tomu právě naopak, na základě dané hry si vybírá hračku. Při výběru hraček, je dítě ovlivněno mnoha činiteli. Subjektivní přání dítěte hrát si právě s touto hračkou, je ovlivněno prostředím, vychází z kulturního vzorce společnosti, kde dítě vyrůstá, závisí na jeho věku, inteligenci a pohlaví. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990004449530106986 | |