Zobrazit minimální záznam

Education Programmes in Nursery Schools
dc.contributor.advisorKropáčková, Jana
dc.creatorPavlíčková, Jaromíra
dc.date.accessioned2017-03-27T09:22:22Z
dc.date.available2017-03-27T09:22:22Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3885
dc.description.abstractThe thesis deals with different approaches to the creation of school educational programs in the context of the Framework Educational Program for Pre-School Education. The work combines theoretical and empirical approach. In the theoretical part, historical milestones influencing the educational processes in the Czech lands are described. The text presents, in the chronological order, characteristics of curriculum and pre-school educational programs as they had been introduced between 1945 and 1990. The content summarizes current educational trends, major policy changes and requirements applied on contemporary policy documents. The thesis also deals with new policy strategies and procedures connected with the societal changes and pedagogical findings, defines new pedagogical terms and points out the importance of policy documents. The empirical part includes a completed research project on a regional level analyzing approaches to the development of school educational programs, both in terms of concept and form. It also studies the share of directors, teachers and parents in the creation of such a program and identifies problematic areas on the way to an own school educational program. The aim of the research is to identify whether the individual curriculum documents comply with the Framework Educational...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou přístupů k tvorbě školních vzdělávacích programů v kontextu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Práce je koncipována teoreticko - empiricky. V teoretické části jsou popsány historické mezníky ovlivňující výchovně vzdělávací procesy v českých zemích. V textu jsou představeny charakteristiky osnov a programů pro předškolní vzdělávání chronologicky vznikající od roku 1945 do roku 1990. V obsahu jsou shrnuty současné vzdělávací trendy, zásadní koncepční změny a požadavky na soudobé koncepční dokumenty. Poukázáno na nové koncepční strategie a postupy v souvislosti se společenskými změnami a pedagogickými poznatky, definovány nové pedagogické pojmy a vyzdvižen význam koncepčních dokumentů. Empirická část obsahuje realizovaný výzkumný projekt na regionální úrovni, zabývající se analýzou přístupů k zpracování školních vzdělávacích programů z hlediska koncepčního i formálního. Zjištěním podílu spoluúčasti ředitelek, učitelek a rodičů na jeho tvorbě a vytyčením problematických oblasti na cestě k vlastnímu školnímu vzdělávacímu programu. Cílem výzkumu je zjištění, zda jednotlivé kurikulámí dokumenty jsou v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a k jejich tvorbě je přistupováno s přihlédnutím k potřebám konkrétní mateřské...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleŠkolní vzdělávací programy v mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-19
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId20785
dc.title.translatedEducation Programmes in Nursery Schoolsen_US
dc.contributor.refereeOpravilová, Eva
dc.identifier.aleph000444950
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou přístupů k tvorbě školních vzdělávacích programů v kontextu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Práce je koncipována teoreticko - empiricky. V teoretické části jsou popsány historické mezníky ovlivňující výchovně vzdělávací procesy v českých zemích. V textu jsou představeny charakteristiky osnov a programů pro předškolní vzdělávání chronologicky vznikající od roku 1945 do roku 1990. V obsahu jsou shrnuty současné vzdělávací trendy, zásadní koncepční změny a požadavky na soudobé koncepční dokumenty. Poukázáno na nové koncepční strategie a postupy v souvislosti se společenskými změnami a pedagogickými poznatky, definovány nové pedagogické pojmy a vyzdvižen význam koncepčních dokumentů. Empirická část obsahuje realizovaný výzkumný projekt na regionální úrovni, zabývající se analýzou přístupů k zpracování školních vzdělávacích programů z hlediska koncepčního i formálního. Zjištěním podílu spoluúčasti ředitelek, učitelek a rodičů na jeho tvorbě a vytyčením problematických oblasti na cestě k vlastnímu školnímu vzdělávacímu programu. Cílem výzkumu je zjištění, zda jednotlivé kurikulámí dokumenty jsou v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a k jejich tvorbě je přistupováno s přihlédnutím k potřebám konkrétní mateřské...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with different approaches to the creation of school educational programs in the context of the Framework Educational Program for Pre-School Education. The work combines theoretical and empirical approach. In the theoretical part, historical milestones influencing the educational processes in the Czech lands are described. The text presents, in the chronological order, characteristics of curriculum and pre-school educational programs as they had been introduced between 1945 and 1990. The content summarizes current educational trends, major policy changes and requirements applied on contemporary policy documents. The thesis also deals with new policy strategies and procedures connected with the societal changes and pedagogical findings, defines new pedagogical terms and points out the importance of policy documents. The empirical part includes a completed research project on a regional level analyzing approaches to the development of school educational programs, both in terms of concept and form. It also studies the share of directors, teachers and parents in the creation of such a program and identifies problematic areas on the way to an own school educational program. The aim of the research is to identify whether the individual curriculum documents comply with the Framework Educational...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990004449500106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV