Vnímání známkování a slovního hodnocení učiteli, žáky a rodiči.
The Perception of Marks and Written Assessment by Teachers, Pupils and Parents
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3910Identifikátory
SIS: 20683
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Linková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
17. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Svou diplom ovou práci jsem zam ěřila na problem atiku vním ání znám kování a slovního hodnocení učiteli, žáky a rodiči na prvním stupni ZŠ. V teoretické části jsem se podrobně zabývala názory teoretiků. Soustředila jsem se na pojem hodnocení, typy a funkce hodnocení a dále pak již na samotné slovní hodnocení a tradiční klasifikaci (známkování). Provedla jsem teoretickou analýzu výhod a nevýhod zkoum aných forem hodnocení. Cílem em pirické části byl průzkum a následně zhodnocení situace, na kolik se shodují či liší názory teoretiků s praxí ve školách. Chtěla bych zdůraznit, že dle mého názoru vyplývají z výzkum u dva nej důležitější poznatky. Není ideální ani jeden způsob hodnocení, ale kom binace a využití obou, tj. ja k slovního hodnocení, tak i tradičního znám kování. Při hodnocení hrají také velm i důležitou roli i rodiče. Ti svojí spoluprácí s dětm i a školou napom áhají k tomu, aby se na hodnocení podíleli učitelé a žáci společně. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
My diploma paper is focused on perceiving the issue o f m arking and verbal evaluation at the prim ary schools by teachers, pupils and parents. In the theoretical part I investigated the ideas o f theorists. I concentrated on the concepts o f evaluation and assessm ent, the types and functions o f evaluation and verbal evaluation and marking. I carried out a theoretical analysis o f the advantages and disadvantages o f the exam ined forms of evaluation. The aim o f the practical part was to research and consequently estim ate the current situation, particularly to w hat extent are theorist's opinions related to / different from the school practice. I would like to em phasize that, according to my opinion, two most im portant conclusions come out of my research. None of the discussed w ays of evaluation is more convenient - the best w ould be to com bine and utilize both of them. The parents play indispensable role in the evaluation process. Their cooperation w ith the children and the school helps to shape the evaluation in the w ay that the assessm ent is created by both - the teachers and the pupils. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)