Vnímání tvaru drobných předmětů u pětiletých dětí
Perception of shape of minor objects by five-year old children
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3922Identifikátory
SIS: 20839
Kolekce
- Kvalifikační práce [19157]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zapotilová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
24. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářská práce se zabývá vnímáním tvaru drobných předmětů u pětiletých dětí a dalším zpracováním těchto vjemů. Hlavním cílem je zmapovat, jak děti daného věku rozlišují vybrané tvary, jak je porovnávají, zda jsou schopné si je zapamatovat, identifikovat je, jaká slovní vyjádření při identifikaci používají, jakou roli hraje při identifikaci samotný způsob vnímání. K naplnění tohoto cíle využívá metodu laboratorního experimentu. V tomto experimentu, který proběhl na mateřské škole, byly použity předměty z "Otíkovy stavebnice" a "Netradiční stavebnice" různých tvarů, barev a velikostí, ale vždy takové, aby j e děti mohly uchopit do ruky. Přínos práce spočívá v tom, že obohacuje současnou literaturu týkající se předškolního věku o témata, která v dostupné literatuře chybí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The bachelor thesis deals with the perception of shape of minor objects by five-year old children and further processing of such perceptions. The main objective of this thesis is to map how the children of this age distinguish the selected shapes, how they compare them, whether they are able to remember and identify them, which words they use when identifying the shapes, and what is the role of the way of perception itself in the identification process. To meet this objective the author applies the laboratory experiment method. The experiment was conducted in a kindergarten and the objects used were parts of building sets "Otíkova stavebnice" and "Netradiční stavebnice". The objects were of different shape, colour and size but the children were always able to hold them in one hand. The benefit of this thesis consists in its contribution to the present pre-school age literature, where such topics are still missing. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)