dc.contributor.advisor | Kargerová, Jana | |
dc.creator | Watzková, Eva | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T09:38:22Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T09:38:22Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3940 | |
dc.description.abstract | Problematika vzdělávání dětí-cizinců1 v základních školách je pro české školství relativně novým tématem. Území, které dnes tvoří Českou republiku, bylo totiž i přes svou polohu ve středu Evropy po dlouhou dobu ve srovnání sjiným i zeměmi národnostně i rasově relativně homogenní. Bylo to dáno specifickým historickým vývojem zejména po druhé světové válce. Zatímco v roce 1930 se k české národnosti hlásilo na území České republiky jen 70% obyvatel, v roce 1950 již celých 95 /o (Čaněk, 2003). Postupně po sobě následující Holocaust, odsun sudetských Nemcu, nasledne uzavření hranic v totalitním režimu a konečně rozpad Československa zemi národnostně homogenizoval. Minority v republice tvořily v roce 1998 jen 4% obyvatelstva (Šišková, 1998. s. 41). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Problematika vzdělávání dětí-cizinců1 v základních školách je pro české školství relativně novým tématem. Území, které dnes tvoří Českou republiku, bylo totiž i přes svou polohu ve středu Evropy po dlouhou dobu ve srovnání sjiným i zeměmi národnostně i rasově relativně homogenní. Bylo to dáno specifickým historickým vývojem zejména po druhé světové válce. Zatímco v roce 1930 se k české národnosti hlásilo na území České republiky jen 70% obyvatel, v roce 1950 již celých 95 /o (Čaněk, 2003). Postupně po sobě následující Holocaust, odsun sudetských Nemcu, nasledne uzavření hranic v totalitním režimu a konečně rozpad Československa zemi národnostně homogenizoval. Minority v republice tvořily v roce 1998 jen 4% obyvatelstva (Šišková, 1998. s. 41). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Dítě v multikulturním prostředí základní školy - vybrané aspekty vzdělávání dětí-cizinců v českých základních školách | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-16 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 21017 | |
dc.title.translated | Children in a Multi-Cultural Environment in Primary School - Selected Aspects of Education of Foreign Children in Czech Primary Schools | en_US |
dc.contributor.referee | Tomková, Anna | |
dc.identifier.aleph | 000452319 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Problematika vzdělávání dětí-cizinců1 v základních školách je pro české školství relativně novým tématem. Území, které dnes tvoří Českou republiku, bylo totiž i přes svou polohu ve středu Evropy po dlouhou dobu ve srovnání sjiným i zeměmi národnostně i rasově relativně homogenní. Bylo to dáno specifickým historickým vývojem zejména po druhé světové válce. Zatímco v roce 1930 se k české národnosti hlásilo na území České republiky jen 70% obyvatel, v roce 1950 již celých 95 /o (Čaněk, 2003). Postupně po sobě následující Holocaust, odsun sudetských Nemcu, nasledne uzavření hranic v totalitním režimu a konečně rozpad Československa zemi národnostně homogenizoval. Minority v republice tvořily v roce 1998 jen 4% obyvatelstva (Šišková, 1998. s. 41). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Problematika vzdělávání dětí-cizinců1 v základních školách je pro české školství relativně novým tématem. Území, které dnes tvoří Českou republiku, bylo totiž i přes svou polohu ve středu Evropy po dlouhou dobu ve srovnání sjiným i zeměmi národnostně i rasově relativně homogenní. Bylo to dáno specifickým historickým vývojem zejména po druhé světové válce. Zatímco v roce 1930 se k české národnosti hlásilo na území České republiky jen 70% obyvatel, v roce 1950 již celých 95 /o (Čaněk, 2003). Postupně po sobě následující Holocaust, odsun sudetských Nemcu, nasledne uzavření hranic v totalitním režimu a konečně rozpad Československa zemi národnostně homogenizoval. Minority v republice tvořily v roce 1998 jen 4% obyvatelstva (Šišková, 1998. s. 41). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990004523190106986 | |