Zobrazit minimální záznam

Understanding Nature in the Lower Grades of Primary School - Topics and Projects with Botanical, Zoological and Ecological Themes
dc.contributor.advisorSkýbová, Jana
dc.creatorVedralová, Jitka
dc.date.accessioned2017-03-27T09:50:18Z
dc.date.available2017-03-27T09:50:18Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3950
dc.description.abstractThe main objective of my diploma paper is to create a set of botanical, zoological and environmental topics to be touched upon during practical activities in biology classes, as well as during various extracurricular activities. The thesis is divided up into several parts. The first is concerned with elaborating the various subject matters for educational programs and the relevant first-academic-level* textbooks. Simultaneously, it also assesses the achieved level of practical activities and environmentalism of the two The part focused on research pursues to determine the educational methods of discovering nature, as applied in the biology classes. This part also pays attention to the general interest and encouragement towards practical activities on the pedagogues' part. The survey results are then charted into graphs. In the practical part I mean to focus on establishing the biology topics relevant for the first-academic-leveľ pedagogues, which should enable them to variegate the biology classes so that the students could enjoy the immediate quality experience of their very own observations. The proposals have been appended with work sheets and protocols. The appendix consists of several filled- out questionnaires and work sheets. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractHlavním cílem diplomové práce je vytvoření souboru botanických, zoologických a ekologických námětů pro praktické činnosti v hodinách prvouky a přírodovědy i při různých mimoškolních akcích. Práce je členěna na několik částí. První část se zabývá zpracováním obsahů vzdělávacích programů a učebnic pro 1. stupeň a jejich hodnocením z hlediska zařazení praktických činností a ekologie. Výzkumná část je věnována zjišťování výukových metod při poznávání přírody v hodinách prvouky a přírodovědy a celkovému zájmu pedagogů o praktické činnosti. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracovány do grafů. V praktické části se zabývám tvorbou biologických námětů, které mají učitelům prvního stupně pomoci obohatit hodiny prvouky a přírodovědy a dětem zprostředkovat opravdový zážitek zvláštního pozorování a zkoumání. Náměty jsou doplněny o pracovní listy a protokoly. Přílohu tvoří několik vyplněných dotazníků a pracovních listů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePoznávání přírody na 1.stupni - náměty a projekty s botanickou, zoologickou a ekologickou tématikoucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-19
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId20993
dc.title.translatedUnderstanding Nature in the Lower Grades of Primary School - Topics and Projects with Botanical, Zoological and Ecological Themesen_US
dc.contributor.refereeZiegler, Václav
dc.identifier.aleph000519233
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHlavním cílem diplomové práce je vytvoření souboru botanických, zoologických a ekologických námětů pro praktické činnosti v hodinách prvouky a přírodovědy i při různých mimoškolních akcích. Práce je členěna na několik částí. První část se zabývá zpracováním obsahů vzdělávacích programů a učebnic pro 1. stupeň a jejich hodnocením z hlediska zařazení praktických činností a ekologie. Výzkumná část je věnována zjišťování výukových metod při poznávání přírody v hodinách prvouky a přírodovědy a celkovému zájmu pedagogů o praktické činnosti. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracovány do grafů. V praktické části se zabývám tvorbou biologických námětů, které mají učitelům prvního stupně pomoci obohatit hodiny prvouky a přírodovědy a dětem zprostředkovat opravdový zážitek zvláštního pozorování a zkoumání. Náměty jsou doplněny o pracovní listy a protokoly. Přílohu tvoří několik vyplněných dotazníků a pracovních listů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe main objective of my diploma paper is to create a set of botanical, zoological and environmental topics to be touched upon during practical activities in biology classes, as well as during various extracurricular activities. The thesis is divided up into several parts. The first is concerned with elaborating the various subject matters for educational programs and the relevant first-academic-level* textbooks. Simultaneously, it also assesses the achieved level of practical activities and environmentalism of the two The part focused on research pursues to determine the educational methods of discovering nature, as applied in the biology classes. This part also pays attention to the general interest and encouragement towards practical activities on the pedagogues' part. The survey results are then charted into graphs. In the practical part I mean to focus on establishing the biology topics relevant for the first-academic-leveľ pedagogues, which should enable them to variegate the biology classes so that the students could enjoy the immediate quality experience of their very own observations. The proposals have been appended with work sheets and protocols. The appendix consists of several filled- out questionnaires and work sheets. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990005192330106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV