Lidová píseň jako zdroj inspirace v činnosti pojetí v hodinách hudební výchovy na ZŠ
The Folk Song as a Source of Inspiration in Activities in Music Lessons in Primary Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/3960/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3960Identifikátory
SIS: 20625
Kolekce
- Kvalifikační práce [19333]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váňová, Hana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovství
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
24. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Hlavní myšlenkou této práce je píseň jako živý organismus, který se stále vyvíjí. Mým záměrem je seznámit učitele s lidovou písní do hloubky, v širších souvislostech a naznačit směr, jakým by se mohla píseň ubírat, aby byla opět aktuální a pro mladé lidi populární. Teprve na základě tohoto poznání je možné stavět a vhodně používat píseň jako inspirační zdroj. Práce se skládá ze tří obsáhlých částí. První dvě jsou teoretického rázu a jakýmsi souhrnem poznatků o dané problematice, poslední má pak ráz praktického využití poznatků v činnostním pojetí v hodinách HV pro osmý ročník ZŠ. Proč jsem si vybrala právě tento ročník? Tento ročník by měl být již na dobré hudební úrovni jak po teoretické tak praktické stránce a jeho osnovy jsou tématu nejblíže. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Teachers often use folk songs as a means to teach children singing in tune and other musical skills or music theory. However, a deeper knowledge of the song itself happens to be missing. Yet, learning more about the music, looking deeper into its core can open new possibilities of its use in the classroom. The aim of this work is to demonstrate the path that a teacher should go through when, trying to gather knowledge about a folk song. Folk music is no more as popular as it used to be. It is therefore necessary for the teacher to spend more energy on the preparation to make it more attractive for the students. Folk song has the important feature of flexibility. The end of the 20lh century brought a new style of music combining folk songs with pop music. Its authors find inspiration in folklore, making it the basis of their own creative work. Such music thus reveals another possibility to bring the folk song closer to the today's audience and especially the young generation. Nevertheless, for the practical part I have chosen a different strategy: through encountering the folk music (songs of the southern Bohemia in this case) children learn about some features of modern pop music (from jazz through mid stream pop song to pop music. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)