Rodina a škola - komunikace a spolupráce
The Family and the School - Communication and Cooperation
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3967Identifikátory
SIS: 20671
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Helena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
17. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce nazvaná Rodina a škola - komunikace a spolupráce si klade za cíl zmapovat oblast komunikace a spolupráce školy s rodinou a přiblížit čtenáři základní fakta, okolnosti, výzkumy a závěry užitečné pro budoucí praxi učitele. Účelem je pomoci učitelům utvořit si představu o úrovni komunikace a spolupráce školy s rodiči a o její možné podobě. Vztah učitele a rodičů má podstatný vliv na školní působení dítěte. Do jeho vlastního postoje ke škole a učiteli se promítá postoj rodičů. Efektivní komunikace a spolupráce může být přínosem pro všechny zúčastněné strany (učitel, rodiče, dítě). Úkolem učitele je vytvořit vhodné podmínky. KLÍČOVÁ SLOVA Vztah rodiny a školy, zapojování rodičů, spolupráce, komunikace, postoje, partnerství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The goal of the graduation work called Family and school - communication and collaboration is to describe an area of school-family communication and cooperation and to bring basic facts, circumstances, researches and conclusions useful for a future teacher practice closer to the reader. The purpose is to help teachers to create a notion of a level of school-family communication and collaboration and its possible form. The teacher-parent relationship has an essential influence at child's school performance. In child's own attitudes to the school and the teacher we can identify parent's attitudes. An effective communication and collaboration could be a contribution for all participating members (teacher, parents, and child). The task of the teacher is to create suitable conditions. KEY WORDS School-family relationship, parent involvement, collaboration, communication, attitudes, partnership. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)