Zobrazit minimální záznam

When a Solution is Available or Three Angles on Graph Paper
dc.contributor.advisorSlezáková, Jana
dc.creatorDvořáková, Hana
dc.date.accessioned2017-03-27T10:00:14Z
dc.date.available2017-03-27T10:00:14Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3976
dc.description.abstractMy diploma thesis contains the solving description of three tasks: seeking after the shortest ways in a grid rectangle m x n, exploring the location of grid isosceles triangles within the frame of cross-section paper, and identifying the number of grid abscissas with at least one grid point and with the marginal points on the rectangle perimeter m x n. The task solving is accompanied by self-reflection method. Experiments with primary school pupils are analyzed in the next part of the diploma thesis. The experiments' tasks are similar to the ones I solved. Seeking after the shortest ways task was already solved and subsequently described in another diploma thesis. This method is analyzed and compared with my own in the next chapter. The diploma thesis also contains a chapter about cognitive process, which is the theoretical background for these analyses. The tasks in the last chapter are either related to the previous mentioned tasks or they develop meta-cognitive abilities necessary for task solving. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractPráce obsahuje popis mého řešení tří úloh: hledání počtu nejkratších cest v mřížovém obdélníku m x n, zkoumání výskytu rovnoramenných mřížových trojúhelníků v prostředí čtverečkovaného papíru a zjišťování počtu mřížových úseček s alespoň jedním mřížovým bodem a s krajními mřížovými body na obvodu obdélníku m x n. Řešení těchto úloh doprovází sebereflexe postupu mého řešení. V další části jsou analyzovány experimenty s žáky 1. stupně základní školy. Úlohy pro experimenty jsou podobné úlohám, které jsem sama řešila. Úloha o hledání počtu cest byla řešena a následně popsána i v jiné diplomové práci. Tento postup je analyzován a porovnáván s mým řešením v další části této diplomové práce. Tato práce obsahuje i kapitolu o poznávacím procesu, která je teoretickým podkladem pro provedené analýzy. V poslední kapitole jsou úlohy buď přímo související s výše uvedenými úlohami, nebo rozvíjející metakognitivní schopnosti potřebné k řešení úloh. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleKdyž je cesta řešením aneb Tři úlohy v prostředí čtverečkovaného papírucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-15
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId21101
dc.title.translatedWhen a Solution is Available or Three Angles on Graph Paperen_US
dc.contributor.refereeJančařík, Antonín
dc.identifier.aleph001189072
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce obsahuje popis mého řešení tří úloh: hledání počtu nejkratších cest v mřížovém obdélníku m x n, zkoumání výskytu rovnoramenných mřížových trojúhelníků v prostředí čtverečkovaného papíru a zjišťování počtu mřížových úseček s alespoň jedním mřížovým bodem a s krajními mřížovými body na obvodu obdélníku m x n. Řešení těchto úloh doprovází sebereflexe postupu mého řešení. V další části jsou analyzovány experimenty s žáky 1. stupně základní školy. Úlohy pro experimenty jsou podobné úlohám, které jsem sama řešila. Úloha o hledání počtu cest byla řešena a následně popsána i v jiné diplomové práci. Tento postup je analyzován a porovnáván s mým řešením v další části této diplomové práce. Tato práce obsahuje i kapitolu o poznávacím procesu, která je teoretickým podkladem pro provedené analýzy. V poslední kapitole jsou úlohy buď přímo související s výše uvedenými úlohami, nebo rozvíjející metakognitivní schopnosti potřebné k řešení úloh. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enMy diploma thesis contains the solving description of three tasks: seeking after the shortest ways in a grid rectangle m x n, exploring the location of grid isosceles triangles within the frame of cross-section paper, and identifying the number of grid abscissas with at least one grid point and with the marginal points on the rectangle perimeter m x n. The task solving is accompanied by self-reflection method. Experiments with primary school pupils are analyzed in the next part of the diploma thesis. The experiments' tasks are similar to the ones I solved. Seeking after the shortest ways task was already solved and subsequently described in another diploma thesis. This method is analyzed and compared with my own in the next chapter. The diploma thesis also contains a chapter about cognitive process, which is the theoretical background for these analyses. The tasks in the last chapter are either related to the previous mentioned tasks or they develop meta-cognitive abilities necessary for task solving. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011890720106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV