dc.contributor.advisor | Slezáková, Jana | |
dc.creator | Dvořáková, Hana | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T10:00:14Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T10:00:14Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3976 | |
dc.description.abstract | My diploma thesis contains the solving description of three tasks: seeking after the shortest ways in a grid rectangle m x n, exploring the location of grid isosceles triangles within the frame of cross-section paper, and identifying the number of grid abscissas with at least one grid point and with the marginal points on the rectangle perimeter m x n. The task solving is accompanied by self-reflection method. Experiments with primary school pupils are analyzed in the next part of the diploma thesis. The experiments' tasks are similar to the ones I solved. Seeking after the shortest ways task was already solved and subsequently described in another diploma thesis. This method is analyzed and compared with my own in the next chapter. The diploma thesis also contains a chapter about cognitive process, which is the theoretical background for these analyses. The tasks in the last chapter are either related to the previous mentioned tasks or they develop meta-cognitive abilities necessary for task solving. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Práce obsahuje popis mého řešení tří úloh: hledání počtu nejkratších cest v mřížovém obdélníku m x n, zkoumání výskytu rovnoramenných mřížových trojúhelníků v prostředí čtverečkovaného papíru a zjišťování počtu mřížových úseček s alespoň jedním mřížovým bodem a s krajními mřížovými body na obvodu obdélníku m x n. Řešení těchto úloh doprovází sebereflexe postupu mého řešení. V další části jsou analyzovány experimenty s žáky 1. stupně základní školy. Úlohy pro experimenty jsou podobné úlohám, které jsem sama řešila. Úloha o hledání počtu cest byla řešena a následně popsána i v jiné diplomové práci. Tento postup je analyzován a porovnáván s mým řešením v další části této diplomové práce. Tato práce obsahuje i kapitolu o poznávacím procesu, která je teoretickým podkladem pro provedené analýzy. V poslední kapitole jsou úlohy buď přímo související s výše uvedenými úlohami, nebo rozvíjející metakognitivní schopnosti potřebné k řešení úloh. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Když je cesta řešením aneb Tři úlohy v prostředí čtverečkovaného papíru | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-15 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 21101 | |
dc.title.translated | When a Solution is Available or Three Angles on Graph Paper | en_US |
dc.contributor.referee | Jančařík, Antonín | |
dc.identifier.aleph | 001189072 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce obsahuje popis mého řešení tří úloh: hledání počtu nejkratších cest v mřížovém obdélníku m x n, zkoumání výskytu rovnoramenných mřížových trojúhelníků v prostředí čtverečkovaného papíru a zjišťování počtu mřížových úseček s alespoň jedním mřížovým bodem a s krajními mřížovými body na obvodu obdélníku m x n. Řešení těchto úloh doprovází sebereflexe postupu mého řešení. V další části jsou analyzovány experimenty s žáky 1. stupně základní školy. Úlohy pro experimenty jsou podobné úlohám, které jsem sama řešila. Úloha o hledání počtu cest byla řešena a následně popsána i v jiné diplomové práci. Tento postup je analyzován a porovnáván s mým řešením v další části této diplomové práce. Tato práce obsahuje i kapitolu o poznávacím procesu, která je teoretickým podkladem pro provedené analýzy. V poslední kapitole jsou úlohy buď přímo související s výše uvedenými úlohami, nebo rozvíjející metakognitivní schopnosti potřebné k řešení úloh. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | My diploma thesis contains the solving description of three tasks: seeking after the shortest ways in a grid rectangle m x n, exploring the location of grid isosceles triangles within the frame of cross-section paper, and identifying the number of grid abscissas with at least one grid point and with the marginal points on the rectangle perimeter m x n. The task solving is accompanied by self-reflection method. Experiments with primary school pupils are analyzed in the next part of the diploma thesis. The experiments' tasks are similar to the ones I solved. Seeking after the shortest ways task was already solved and subsequently described in another diploma thesis. This method is analyzed and compared with my own in the next chapter. The diploma thesis also contains a chapter about cognitive process, which is the theoretical background for these analyses. The tasks in the last chapter are either related to the previous mentioned tasks or they develop meta-cognitive abilities necessary for task solving. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011890720106986 | |