Metodika výuky hry na zobcovou flétnu dětí od 4 do 6 let
Methodology of playing the flute of children from four to six years
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39836Identifikátory
SIS: 109555
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tvrdek, Petr
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
24. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Hra na flétnu Metodika hudební výchovy Barevné noty Specifika předškolního věku Učebnice pro děti od 4 do 6 let Vyzrálost dětí Motorika při hře na flétnu Motivace dětí i rodičůKlíčová slova (anglicky)
Fluting Methods of Music Color notes Specifics of preschool age Textbooks for children 4 to 6 years Maturity of children Motor skills while playing the flute Motivating children and parentsPředkládaná práce Metodika hry na zobcovou flétnu dětí od 4 do 6 let se věnuje problému výuky hry na flétnu dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá významem této činnosti, jejím přínosem pro děti samotné. Zaměřuje se na vývojové charakteristiky tohoto období, fyzickou a psychickou vyzrálost a dovednosti potřebné k naučení se hry na flétnu. Porovnává rovněž metodologii a metodiku her hudební výchovy na zobcovou flétnu pro děti školního věku a děti mladší. V praktické části se zabývá konkrétní metodikou výuky hry na sopránovou flétnu - metodou "barevné noty". Popisuje vznik metody, její výhody výuky hry na flétnu dětí od 4 do 6 let, aplikaci metody do výuky a v neposlední řadě, přináší návrh učebnice, jejíž koncept je založen na této metodě.
This thesis Methodology of playing the flute of children from 4 to 6 years deals with the problem of learn to play the flute preschool children. The theoretical part deals with the importance of this activity, its contribution to the children themselves. It focuses on the developmental characteristics of this period, the physical and mental maturity, the skills needed for learning to play flute. It also compares the methodology and the methodology of music education games on the soprano recorder for children of school age and younger children. The practical part deals with the specific methodology you learn to play the soprano flute - using the "color music". Describes the formation method, its advantages for the acquisition of flute playing children 4 to 6 years, application of methods in teaching and, not least, textbook design, the concept would be based on this method.