Alberto Vojtěch Frič a jeho vědecký přínos
Alberto Vojtěch Frič and His Scientific Contribution
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3990Identifikátory
SIS: 20687
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dostál, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
15. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Ve své diplomové práci jsem se rozhodla věnovat českému cestovateli, etnografovi a kaktusáři Alberto Vojtěchu Fricovi. Frič, který počátkem dvacátého století podnikl osm zámořských cest do Jižní Ameriky, Mexika a USA se na svých cestách věnoval zaznamenávání mizející indiánské kultury a sběru rostlin - především kaktusů. Právě jeho etnografické a botanické zaměření mě přimělo, abych si jeho osobu zvolila pro svoji diplomovou práci. V současném školství se klade velký důraz na to, aby bylo učivo jednotlivých vyučovacích předmětů propojené, aby se žáci neučili izolované vědomosti bez znalosti a porozumění širším souvislostem. Propojení humanitních předmětů, jako je například občanská výchova, dějepis, nebo český jazyk je na nasnadě, už méně si však dovedeme představit propojení občanské výchovy s přírodovědnými předměty biologií, matematikou, fyzikou atd. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Ve své diplomové práci jsem se rozhodla věnovat českému cestovateli, etnografovi a kaktusáři Alberto Vojtěchu Fricovi. Frič, který počátkem dvacátého století podnikl osm zámořských cest do Jižní Ameriky, Mexika a USA se na svých cestách věnoval zaznamenávání mizející indiánské kultury a sběru rostlin - především kaktusů. Právě jeho etnografické a botanické zaměření mě přimělo, abych si jeho osobu zvolila pro svoji diplomovou práci. V současném školství se klade velký důraz na to, aby bylo učivo jednotlivých vyučovacích předmětů propojené, aby se žáci neučili izolované vědomosti bez znalosti a porozumění širším souvislostem. Propojení humanitních předmětů, jako je například občanská výchova, dějepis, nebo český jazyk je na nasnadě, už méně si však dovedeme představit propojení občanské výchovy s přírodovědnými předměty biologií, matematikou, fyzikou atd. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)