dc.contributor.advisor | Jamek, Václav | |
dc.creator | Tichá, Alžběta | |
dc.date.accessioned | 2017-05-06T20:00:42Z | |
dc.date.available | 2017-05-06T20:00:42Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/40374 | |
dc.description.abstract | Má práce se zabývá pojmy "cizinec" a "odcizení" v hlavní části dramatické tvorby Bernarda-Marie Koltèse. Reflektuje autorův vztah k černé Africe i jeho pocit odlišnosti od vlastní společnosti a neschopnost se do této společnosti začlenit. Dále ukazuje, jak se tato "jinakost" odráží ve většině jeho postav. V dalších kapitolách se práce věnuje autorovu zacházení s dramatickým prostorem a časem a odcizení textu s využitím specifických jazykových prostředků. Na základě analýzy jednotlivých děl práce hodnotí shodné či rozdílné postoje k těmto tématům a vytváří tak ucelený náhled na Koltèsovo pojetí cizince. Na konci své práce docházím k závěru, že přestože každá Koltèsova hra má zcela odlišný charakter, všechny základní stavební prvky jsou stejné. Autorův postoj k již zmíněným tématům je tedy neměnný a funguje jako jednotící prvek jeho díla. Klíčová slova: divadlo, odcizení, cizinec | cs_CZ |
dc.description.abstract | My work deals with the concepts of "alien" and "alienation" in the main dramatic works by Bernard-Marie Koltèse. It reflects the author's relationship to black Africa and his feeling of self distinction from his society and an inability to integrate into this society. It also shows how this "otherness" is reflected in his figures. In the following chapters the work deals with author's dramatic treatment of space and time and alienation of the text using specific language tools. Based on the analysis of individual works I evaluate the identical or divergent attitudes to these subjects making a comprehensive view of Koltès's concept of alien. At the end of my work I conclude that although all Koltès's games are completely different, the basic elements are the same. The author's attitude to the already mentioned topics is invariant and acts as a unifying element of his work. Key words: theatre, alienation, alien | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Divadlo | cs_CZ |
dc.subject | odcizení | cs_CZ |
dc.subject | cizinec | cs_CZ |
dc.subject | Theatre | en_US |
dc.subject | alienation | en_US |
dc.subject | alien | en_US |
dc.title | Pojmy "cizinec" a "odcizení" v díle Bernarda-Marie Koltèse | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-26 | |
dc.description.department | Institute of Romance Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav románských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 109728 | |
dc.title.translated | The terms of "alien" and "alienation" in the work of Bernard-Marie Koltès | en_US |
dc.contributor.referee | Voldřichová - Beránková, Eva | |
dc.identifier.aleph | 001491703 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | French Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Francouzská filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav románských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Romance Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Francouzská filologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | French Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Má práce se zabývá pojmy "cizinec" a "odcizení" v hlavní části dramatické tvorby Bernarda-Marie Koltèse. Reflektuje autorův vztah k černé Africe i jeho pocit odlišnosti od vlastní společnosti a neschopnost se do této společnosti začlenit. Dále ukazuje, jak se tato "jinakost" odráží ve většině jeho postav. V dalších kapitolách se práce věnuje autorovu zacházení s dramatickým prostorem a časem a odcizení textu s využitím specifických jazykových prostředků. Na základě analýzy jednotlivých děl práce hodnotí shodné či rozdílné postoje k těmto tématům a vytváří tak ucelený náhled na Koltèsovo pojetí cizince. Na konci své práce docházím k závěru, že přestože každá Koltèsova hra má zcela odlišný charakter, všechny základní stavební prvky jsou stejné. Autorův postoj k již zmíněným tématům je tedy neměnný a funguje jako jednotící prvek jeho díla. Klíčová slova: divadlo, odcizení, cizinec | cs_CZ |
uk.abstract.en | My work deals with the concepts of "alien" and "alienation" in the main dramatic works by Bernard-Marie Koltèse. It reflects the author's relationship to black Africa and his feeling of self distinction from his society and an inability to integrate into this society. It also shows how this "otherness" is reflected in his figures. In the following chapters the work deals with author's dramatic treatment of space and time and alienation of the text using specific language tools. Based on the analysis of individual works I evaluate the identical or divergent attitudes to these subjects making a comprehensive view of Koltès's concept of alien. At the end of my work I conclude that although all Koltès's games are completely different, the basic elements are the same. The author's attitude to the already mentioned topics is invariant and acts as a unifying element of his work. Key words: theatre, alienation, alien | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014917030106986 | |