Zobrazit minimální záznam

The terms of "alien" and "alienation" in the work of Bernard-Marie Koltès
dc.contributor.advisorJamek, Václav
dc.creatorTichá, Alžběta
dc.date.accessioned2017-05-06T20:00:42Z
dc.date.available2017-05-06T20:00:42Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40374
dc.description.abstractMá práce se zabývá pojmy "cizinec" a "odcizení" v hlavní části dramatické tvorby Bernarda-Marie Koltèse. Reflektuje autorův vztah k černé Africe i jeho pocit odlišnosti od vlastní společnosti a neschopnost se do této společnosti začlenit. Dále ukazuje, jak se tato "jinakost" odráží ve většině jeho postav. V dalších kapitolách se práce věnuje autorovu zacházení s dramatickým prostorem a časem a odcizení textu s využitím specifických jazykových prostředků. Na základě analýzy jednotlivých děl práce hodnotí shodné či rozdílné postoje k těmto tématům a vytváří tak ucelený náhled na Koltèsovo pojetí cizince. Na konci své práce docházím k závěru, že přestože každá Koltèsova hra má zcela odlišný charakter, všechny základní stavební prvky jsou stejné. Autorův postoj k již zmíněným tématům je tedy neměnný a funguje jako jednotící prvek jeho díla. Klíčová slova: divadlo, odcizení, cizineccs_CZ
dc.description.abstractMy work deals with the concepts of "alien" and "alienation" in the main dramatic works by Bernard-Marie Koltèse. It reflects the author's relationship to black Africa and his feeling of self distinction from his society and an inability to integrate into this society. It also shows how this "otherness" is reflected in his figures. In the following chapters the work deals with author's dramatic treatment of space and time and alienation of the text using specific language tools. Based on the analysis of individual works I evaluate the identical or divergent attitudes to these subjects making a comprehensive view of Koltès's concept of alien. At the end of my work I conclude that although all Koltès's games are completely different, the basic elements are the same. The author's attitude to the already mentioned topics is invariant and acts as a unifying element of his work. Key words: theatre, alienation, alienen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectDivadlocs_CZ
dc.subjectodcizenícs_CZ
dc.subjectcizineccs_CZ
dc.subjectTheatreen_US
dc.subjectalienationen_US
dc.subjectalienen_US
dc.titlePojmy "cizinec" a "odcizení" v díle Bernarda-Marie Koltèsecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-26
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId109728
dc.title.translatedThe terms of "alien" and "alienation" in the work of Bernard-Marie Koltèsen_US
dc.contributor.refereeVoldřichová - Beránková, Eva
dc.identifier.aleph001491703
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFrench Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFrancouzská filologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFrancouzská filologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enFrench Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMá práce se zabývá pojmy "cizinec" a "odcizení" v hlavní části dramatické tvorby Bernarda-Marie Koltèse. Reflektuje autorův vztah k černé Africe i jeho pocit odlišnosti od vlastní společnosti a neschopnost se do této společnosti začlenit. Dále ukazuje, jak se tato "jinakost" odráží ve většině jeho postav. V dalších kapitolách se práce věnuje autorovu zacházení s dramatickým prostorem a časem a odcizení textu s využitím specifických jazykových prostředků. Na základě analýzy jednotlivých děl práce hodnotí shodné či rozdílné postoje k těmto tématům a vytváří tak ucelený náhled na Koltèsovo pojetí cizince. Na konci své práce docházím k závěru, že přestože každá Koltèsova hra má zcela odlišný charakter, všechny základní stavební prvky jsou stejné. Autorův postoj k již zmíněným tématům je tedy neměnný a funguje jako jednotící prvek jeho díla. Klíčová slova: divadlo, odcizení, cizineccs_CZ
uk.abstract.enMy work deals with the concepts of "alien" and "alienation" in the main dramatic works by Bernard-Marie Koltèse. It reflects the author's relationship to black Africa and his feeling of self distinction from his society and an inability to integrate into this society. It also shows how this "otherness" is reflected in his figures. In the following chapters the work deals with author's dramatic treatment of space and time and alienation of the text using specific language tools. Based on the analysis of individual works I evaluate the identical or divergent attitudes to these subjects making a comprehensive view of Koltès's concept of alien. At the end of my work I conclude that although all Koltès's games are completely different, the basic elements are the same. The author's attitude to the already mentioned topics is invariant and acts as a unifying element of his work. Key words: theatre, alienation, alienen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014917030106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV