dc.contributor.advisor | Skuhrovec, Jiří | |
dc.creator | Soudek, Jan | |
dc.date.accessioned | 2017-05-06T20:41:51Z | |
dc.date.available | 2017-05-06T20:41:51Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/40528 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce je ukázat, že institucionální a procedurální charakteristiky veřejné zakázky ovlivňují její výslednou cenu. Aby bylo možné zakázky porovnávat, byly k analýze vybrány pouze veřejné zakázky na homogenní statky. Prezentovaný model se snaží vysvětlit variaci ve výsledných jednotkových cenách zakázky jako funkci jednotkové odhadované ceny, tržní ceny, a charakteristik výběrového řízení - jeho typ, počet nabízejících a použití elektronické aukce. V případě elektřiny a plynu je výsledná cenová elasticita s ohledem na očekávanou hodnotu vyšší než cenová elasticita s ohledem na cenu na trhu, což naznačuje rigiditu veřejných zakázek. Výsledky ukazují, že neefektivita se snižuje při použití otevřeného řízení, elektronické aukce a při vyšším počtu nabízejících. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The goal of this thesis is to show that institutional and procedural characteristics are affecting the final price of the public procurement. In order to be able to compare the tenders among each other, only public procurement of homogeneous goods is analyzed. The presented model attempts to explain a variation in final price per one unit as a function of estimated unit price, market price and characteristic of procurement procedure - type of procedure, number of bidders and use of electronic auction. In case of electricity and gas public procurement final price elasticity with respect to the estimated price tents to be higher than such elasticity with respect to the market price. This result suggests high rigidity in public procurement procedures. We show that such ineffectiveness is reduced by using open procedure, electronic auction or attracting more bidders. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | veřejné zakázky | cs_CZ |
dc.subject | homogenní zboží | cs_CZ |
dc.subject | | cs_CZ |
dc.subject | energetické trhy | cs_CZ |
dc.subject | public procurement | en_US |
dc.subject | homogenous goods | en_US |
dc.subject | energy markets | en_US |
dc.title | Public Procurement of homogeneous goods: Czech Republic case study | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-28 | |
dc.description.department | Institute of Economic Studies | en_US |
dc.description.department | Institut ekonomických studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 110735 | |
dc.title.translated | Veřejné zakázky na homogenní statky: empirická studie z České republiky | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Hrubý, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 001483053 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Economics | en_US |
thesis.degree.discipline | Ekonomie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Economics | en_US |
thesis.degree.program | Ekonomické teorie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Institut ekonomických studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Institute of Economic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Ekonomie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Economics | en_US |
uk.degree-program.cs | Ekonomické teorie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Economics | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této práce je ukázat, že institucionální a procedurální charakteristiky veřejné zakázky ovlivňují její výslednou cenu. Aby bylo možné zakázky porovnávat, byly k analýze vybrány pouze veřejné zakázky na homogenní statky. Prezentovaný model se snaží vysvětlit variaci ve výsledných jednotkových cenách zakázky jako funkci jednotkové odhadované ceny, tržní ceny, a charakteristik výběrového řízení - jeho typ, počet nabízejících a použití elektronické aukce. V případě elektřiny a plynu je výsledná cenová elasticita s ohledem na očekávanou hodnotu vyšší než cenová elasticita s ohledem na cenu na trhu, což naznačuje rigiditu veřejných zakázek. Výsledky ukazují, že neefektivita se snižuje při použití otevřeného řízení, elektronické aukce a při vyšším počtu nabízejících. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The goal of this thesis is to show that institutional and procedural characteristics are affecting the final price of the public procurement. In order to be able to compare the tenders among each other, only public procurement of homogeneous goods is analyzed. The presented model attempts to explain a variation in final price per one unit as a function of estimated unit price, market price and characteristic of procurement procedure - type of procedure, number of bidders and use of electronic auction. In case of electricity and gas public procurement final price elasticity with respect to the estimated price tents to be higher than such elasticity with respect to the market price. This result suggests high rigidity in public procurement procedures. We show that such ineffectiveness is reduced by using open procedure, electronic auction or attracting more bidders. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014830530106986 | |