Autorita učitele
The Authority of the Teacher.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4053Identifikátory
SIS: 450
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mazáčová, Nataša
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
18. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem mé diplomové práce je nejen nastínit problém autority ve školství a zobrazit postoje studentů střední školy k autoritě učitele, ale především odhalit klíčové sociální kompetence, které autoritu učitele z pohledu žáků podporují. Rozvíjením těchto kompetencí může pak učitel posilovat svoji autoritu.
Diploma thesis describes teacher authority from many views. It clarifies conception of the authority and it deals with the role of authority in the society and in the education. Thesis characterizes authority in the range of teaching and it focuses especially on teacher impact during pedagogical work. Diploma thesis investigates factors that effect teacher authority from student's and teacher's views respectively. Data from question-forms, which were obtained from eight schools from different cities, are basis for this work. respondents participated in this investigation. respondents were students and only 13 respondents were teachers. Results from this investigation validate authority as a necessity in the teaching and show types of competences that underline teacher authority. On other hand, manifestation of factors that attenuate teacher authority revealed complexity of interactions between teacher and student. Also severity of teacher work implies from presented investigation.