Rámcové vzdělávací programy a jejich zavádění v našem současném základním a gymnaziálním vzdělávání
Framework Educational Programmes and their Introduction into Current Primary and Grammer Schools in the Czech Republic.
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4060Identifiers
Study Information System: 446
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Váňová, Miroslava
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Teaching of Religion, Ethics and Philosophy
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Cílem této práce je komplexně zmapovat teorii problematiky zaváděni RVP do českých základních škol a gymnázii na základě veškerých dostupných informačních zdrojů. Zároveň zjistit současný stav zavádění RVP na výše zmíněných školách. Součástí celé práce je průzkum vedený v "terénu" za pomoci přímého pozorování, řízených i neřízených rozhovorů a pokusem o zapojení, se do vlastního procesu realizace RVP na konkrétní škole.
The whole dissertation deals with the introduction of framework educational programmes into Czech primary schools and grammar schools. The topic concerned is very up-to-date nowadays, however, it has not been completely depicted yet. The dissertation could be divided into two main parts.