Prevence sociálně patologických jevů na ZŠ- Školní metodik prevence
Prevention of Social Pathological Phenomenons at Primary School - School Methodist for Prevention
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4077Identifikátory
SIS: 367
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mašát, Vladimír
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Husitská teologie - psychosociální studia
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky
Datum obhajoby
15. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
V této práci se chci věnovat prevenci sociálně patologických jevů na základní škole a zvláště osobě školního metodika prevence. Školní metodik prevence má být jakýmsi managerem prevence sociálně patologických jevů na základní škole. Jeho funkce je ustanovena podle metodického pokynu č.j. 14514/2000-51. V první části práce uvádím terminologii a legislativu týkající se prevence sociálně patologických jevů na základní škole, zmiňuji stručný vývoj preventivních aktivit po roce 1989. Pozornost věnuji činitelům ovlivňujícím chování a prožívání dětí na škole. Informuji o tzv. interních a externích představitelích primární prevence na základní škole. Tato část práce je zakončena seznámením se Standardy certifikace preventivních činností. Druhá část textu se zabývá metodami a formami školní práce, které vedou k osvojení tzv. preventivních kompetencí. Pokouším se nahlédnout do preventivních činností, které lze realizovat při výuce, či při ostatních školních aktivitách. Uvádím zde také základní rizika spojená se vznikem sociálně patologických jevů na škole. V závěru této části jmenuji základní kritéria pro hodnocení preventivního působení a rovněž se zmiňuji o úspěšném kanadském projektu COPE.
My diploma thesis is mainly concerned with the prevention of the social pathological phenomenons on the primary and secondary schools and the role of the school methodist of prevention. The first section contains terminology and legislation from the domain of prevention, the rest of it take care of description of external and internal preventist operating at the primary schools. In the second part I am trying to make reader familiar with the basic competitions of prevention and with methods and forms of education, capable of passing desired behavioural models and social skills to the students of primary schools. The third part is devoted to the school methodist of prevention, to the description of his activities at the primary schools, his competencies. Along with it, there are informations about Minimal prevention program - basic set of rules and suggestions for prevention. The fourth part is dedicated to opinion poll amongst the school metodist of prevention in the area of Mlada Boleslav.