Zobrazit minimální záznam

Nonverbal Communication at the First Stage of Primary School.
dc.contributor.advisorJanošová, Pavlína
dc.creatorViriusová, Markéta
dc.date.accessioned2017-03-27T10:33:35Z
dc.date.available2017-03-27T10:33:35Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4086
dc.description.abstractThis diploma thesis treats the nonverbal communication in the educational process at the first stage of primary schools. It is divided into two parts - the theoretical one and the practical one. It deals with theories how to teach well in the first part. It presents quite extensive range of ways how to use the non-verbal communication within the framework of a teaching process. It points out the obstacles of non-verbal communication and also even its positive aspects. Straight in the text, it gives practical examples for objectives and better understanding.en_US
dc.description.abstractTato práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. V první části své práce se zabývám především teoriemi, jak dobře učit. Nabízím poměrně širokou škálu možností využití neverbální komunikace v rámci vyučovacího procesu, upozorňuji na její úskalí i pozitivní aspekty. Pro názornost a lepší pochopení uvádím, většinou přímo v textu, praktické příklady. V praktické části jsem se zaměřila na znalosti neverbální komunikace dětí páté třídy jedné pražské základní školy, jejich schopnost rozpoznat jednotlivá gesta a interpretovat danou situaci. Má pozornost byla také soustředěna na schopnosti a znalosti učitelského sboru, co se týče využití neverbální komunikace a řeči těla při vyučování a v komunikaci se žáky. V rámci vyhodnocení výsledků uvádím i některé zajímavé odpovědi, a to jak učitelů, tak žáků. Na konci této části práce je připojen seznam příloh, kde, kromě dotazníku pro učitele a dotazníku pro děti, jsou čtyři ukázky různého uspořádání třídy. Každé uspořádání je vhodné pro jiný styl a typ vyučování. V textu jsou na dané přílohy uvedeny příslušné odkazy. Tato práce není výzkumem, spíše sondou do chování učitelů a žáků jedné pražské základní školy. Mým záměrem bylo, aby tato práce posloužila jako předloha pro širší rozpracovaní a všeobecně platné výsledky dalších výzkumů.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.titleNonverbální komunikace na prvním stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-18
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId358
dc.title.translatedNonverbal Communication at the First Stage of Primary School.en_US
dc.contributor.refereeMazáčová, Nataša
dc.identifier.aleph002053594
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. V první části své práce se zabývám především teoriemi, jak dobře učit. Nabízím poměrně širokou škálu možností využití neverbální komunikace v rámci vyučovacího procesu, upozorňuji na její úskalí i pozitivní aspekty. Pro názornost a lepší pochopení uvádím, většinou přímo v textu, praktické příklady. V praktické části jsem se zaměřila na znalosti neverbální komunikace dětí páté třídy jedné pražské základní školy, jejich schopnost rozpoznat jednotlivá gesta a interpretovat danou situaci. Má pozornost byla také soustředěna na schopnosti a znalosti učitelského sboru, co se týče využití neverbální komunikace a řeči těla při vyučování a v komunikaci se žáky. V rámci vyhodnocení výsledků uvádím i některé zajímavé odpovědi, a to jak učitelů, tak žáků. Na konci této části práce je připojen seznam příloh, kde, kromě dotazníku pro učitele a dotazníku pro děti, jsou čtyři ukázky různého uspořádání třídy. Každé uspořádání je vhodné pro jiný styl a typ vyučování. V textu jsou na dané přílohy uvedeny příslušné odkazy. Tato práce není výzkumem, spíše sondou do chování učitelů a žáků jedné pražské základní školy. Mým záměrem bylo, aby tato práce posloužila jako předloha pro širší rozpracovaní a všeobecně platné výsledky dalších výzkumů.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis treats the nonverbal communication in the educational process at the first stage of primary schools. It is divided into two parts - the theoretical one and the practical one. It deals with theories how to teach well in the first part. It presents quite extensive range of ways how to use the non-verbal communication within the framework of a teaching process. It points out the obstacles of non-verbal communication and also even its positive aspects. Straight in the text, it gives practical examples for objectives and better understanding.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990020535940106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV