dc.contributor.advisor | Janošová, Pavlína | |
dc.creator | Viriusová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T10:33:35Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T10:33:35Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/4086 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis treats the nonverbal communication in the educational process at the first stage of primary schools. It is divided into two parts - the theoretical one and the practical one. It deals with theories how to teach well in the first part. It presents quite extensive range of ways how to use the non-verbal communication within the framework of a teaching process. It points out the obstacles of non-verbal communication and also even its positive aspects. Straight in the text, it gives practical examples for objectives and better understanding. | en_US |
dc.description.abstract | Tato práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. V první části své práce se zabývám především teoriemi, jak dobře učit. Nabízím poměrně širokou škálu možností využití neverbální komunikace v rámci vyučovacího procesu, upozorňuji na její úskalí i pozitivní aspekty. Pro názornost a lepší pochopení uvádím, většinou přímo v textu, praktické příklady. V praktické části jsem se zaměřila na znalosti neverbální komunikace dětí páté třídy jedné pražské základní školy, jejich schopnost rozpoznat jednotlivá gesta a interpretovat danou situaci. Má pozornost byla také soustředěna na schopnosti a znalosti učitelského sboru, co se týče využití neverbální komunikace a řeči těla při vyučování a v komunikaci se žáky. V rámci vyhodnocení výsledků uvádím i některé zajímavé odpovědi, a to jak učitelů, tak žáků. Na konci této části práce je připojen seznam příloh, kde, kromě dotazníku pro učitele a dotazníku pro děti, jsou čtyři ukázky různého uspořádání třídy. Každé uspořádání je vhodné pro jiný styl a typ vyučování. V textu jsou na dané přílohy uvedeny příslušné odkazy. Tato práce není výzkumem, spíše sondou do chování učitelů a žáků jedné pražské základní školy. Mým záměrem bylo, aby tato práce posloužila jako předloha pro širší rozpracovaní a všeobecně platné výsledky dalších výzkumů. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Nonverbální komunikace na prvním stupni základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-18 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 358 | |
dc.title.translated | Nonverbal Communication at the First Stage of Primary School. | en_US |
dc.contributor.referee | Mazáčová, Nataša | |
dc.identifier.aleph | 002053594 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. V první části své práce se zabývám především teoriemi, jak dobře učit. Nabízím poměrně širokou škálu možností využití neverbální komunikace v rámci vyučovacího procesu, upozorňuji na její úskalí i pozitivní aspekty. Pro názornost a lepší pochopení uvádím, většinou přímo v textu, praktické příklady. V praktické části jsem se zaměřila na znalosti neverbální komunikace dětí páté třídy jedné pražské základní školy, jejich schopnost rozpoznat jednotlivá gesta a interpretovat danou situaci. Má pozornost byla také soustředěna na schopnosti a znalosti učitelského sboru, co se týče využití neverbální komunikace a řeči těla při vyučování a v komunikaci se žáky. V rámci vyhodnocení výsledků uvádím i některé zajímavé odpovědi, a to jak učitelů, tak žáků. Na konci této části práce je připojen seznam příloh, kde, kromě dotazníku pro učitele a dotazníku pro děti, jsou čtyři ukázky různého uspořádání třídy. Každé uspořádání je vhodné pro jiný styl a typ vyučování. V textu jsou na dané přílohy uvedeny příslušné odkazy. Tato práce není výzkumem, spíše sondou do chování učitelů a žáků jedné pražské základní školy. Mým záměrem bylo, aby tato práce posloužila jako předloha pro širší rozpracovaní a všeobecně platné výsledky dalších výzkumů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis treats the nonverbal communication in the educational process at the first stage of primary schools. It is divided into two parts - the theoretical one and the practical one. It deals with theories how to teach well in the first part. It presents quite extensive range of ways how to use the non-verbal communication within the framework of a teaching process. It points out the obstacles of non-verbal communication and also even its positive aspects. Straight in the text, it gives practical examples for objectives and better understanding. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020535940106986 | |