Šikana na církevních školách
Bullying at ecclesiastic schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41593Identifikátory
SIS: 113292
Kolekce
- Kvalifikační práce [2256]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kuźniar, Mariusz
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Teologické nauky
Katedra / ústav / klinika
Katedra pastorálních oborů a právních věd
Datum obhajoby
12. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
šikana, škola, církev, student, učitelKlíčová slova (anglicky)
bullying, school, church, student, teacherDiplomová práce "Šikana na církevních školách" pracuje s pojmy, které souvisí se školní agresivitou. Dále popisuje chování agresora a důvody, proč se šikanování dopouští. Vysvětluje, kdo je oběť a jací jedinci se jí nejčastěji stávají. Řeší, jaký mají chlapci i dívky podíl na agresivním chování. Zaobírá se i šikanou z pohledu trestního práva, nastiňuje způsoby prevence šikany v rodině a hlavně ve škole. Výše zmíněná práce také popisuje, jaké následky nechává šikana na obětech. Poslední část teoretické práce se zabývá jejím řešením. V praktické části jsou představena dvě pražská církevní gymnázia, kde jsou vybrané třídy tázány na svoje zkušenosti s výskytem šikany ve škole. Jejich odpovědi jsou vyhodnoceny, a to i grafickou formou.
The Diploma thesis "Bullying at ecclesiastic schools" first presents briefly the context of aggression at schools. Furthermore it describes the behaviour of an aggressor and his reasons to bully. It explains the keyword of a victim and shows which kinds of individuals become most frequently to be bullied. It solves the share of boys and girls on aggressive behaviour. It also takes into account the bullying from the juridical point of view, outlines the possible kinds of prevention against the bullying in families and first of all at school. This thesis also describes the consequences of the bullying on its victims. The last part of the thesis deals with proposal of possible steps to be taken in order to solve the bullying. In a practical part there are introduced two ecclesiastic Grammar schools in Prague where students of selected classes have been asked for their experiences with appearance of bullying at their school. Their answers have been examined - also in the graphical form.