František Bakule - český reformní pedagog
František Bakule - one of the czech school reformer
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41824Identifikátory
SIS: 104697
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Leontovyčová, Jana
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
13. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
František Bakule, reformní pedagogika, Jedličkův ústav, Rudolf Jedlička, výchova, lidé s tělesným postižením, pěvecký sborKlíčová slova (anglicky)
František Bakule, education reforms, Jedlička- Instititute, Rudolf Jedlička, education, physically handicapped people, choirDiplomová práce "František Bakule- český reformní pedagog" pojednává o osobě a činnosti českého reformního pedagoga Františka Bakuleho. Ukazuje výchozí stav rakouského a českého školství, přínos českých reformních pedagogů, pokusné školy a ideová východiska Františka Bakuleho. Pojednává o životě Františka Bakuleho a jeho působení ve výchovně- vzdělávacích institucích. Práce popisuje výchovné metody a jejich užití v praxi ve školách, v Jedličkově ústavu a v pěveckém sboru. Cílem práce je představit reformní snahy Františka Bakuleho a jejich přesah do dnešní doby.
The diploma thesis "František Bakule- one of the czech school reformer" deals with František Bakule's personality and activity. This thesis shows an initial state of austrian a czech education, benefits of czech reform teachers, experimental schools and František Bakule's ideological bases. This thesis deals with František Bakule's life and his working in educational institutions. This dissertation describes educational methods and their uses in practise at schools, in the Jedlička Institute and in his choir. The purpose of this work is presentation of reform efforts of František Bakule and their overlap until today.