Zobrazit minimální záznam

Taring advantages of drama therapy in individuals
dc.contributor.advisorValešová Malecová, Barbara
dc.creatorFilipková, Žaneta
dc.date.accessioned2017-05-07T03:32:54Z
dc.date.available2017-05-07T03:32:54Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41858
dc.description.abstractBakalářská práce se zaobírá v první teoretické části mentální retardací, jejím vymezením, klasifikací a etiologií. Zdůrazňuje význam výchovy u dítěte s lehkým mentálním znevýhodněním v mladším školním věku, kterou lze uplatňovat ve formě terapeuticko- formativních intervencí. V druhé teoretické části se věnuje poznatkům z oboru dramaterapie spadající do terapeuticko-formativních přístupů, které jsou známy pod pojmem expresivní terapie. Poukazuje na možnosti aplikovatelnosti dramaterapeutických technik a cvičení v problematice týkající se dětí s lehkým mentálním znevýhodněním. Třetí část se zaměřuje na návrh dramaterapeutického programu pro děti s lehkou mentální retardací, jehož přínosem je rozvoj verbální a neverbální komunikace. Jedná se o prezentaci deseti lekcí dramaterapeutického programu zaměřeného na prevenci v oblasti komunikace.cs_CZ
dc.description.abstractThe first part of the bachelor's thesis deals with the mental retardation, determination, classification and etiology. It is emphasising importance of the education of the child with light mental disability, which is possible to be used in form of the therapeutic-formative intervention. The second part of the bachelor's thesis deals with the area of drama therapy that describes the therapeutic-formative approach. It refers to possibilities of application of the drama therapeutic techniques and exercises in area of treatment of the children with mild mental disablement. The third part of the bachelor's thesis focuses on the proposal of the drama therapeutic programme, which main contribution is development of the verbal and nonverbal communication abilities. There is a presentation of ten lessons of the drama therapy programme with focus on the prevention of problems in the communication.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectspeciální pedagogikacs_CZ
dc.subjectdramaterapiecs_CZ
dc.subjectdramaterapeutcs_CZ
dc.subjectmentální retardacecs_CZ
dc.subjectmentální postiženícs_CZ
dc.subjectčlověk s mentálním znevýhodněnímcs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectsocializacecs_CZ
dc.subjecttechniky a cvičení v dramaterapiics_CZ
dc.subjectdramaterapeutický programcs_CZ
dc.subjectexpresívní terapiecs_CZ
dc.subjectkomunikační schopnostics_CZ
dc.subjectporuchy řečics_CZ
dc.subjectexpresivní terapiecs_CZ
dc.subjectrozvoj jedincecs_CZ
dc.subjectkomunikační schopnostics_CZ
dc.subjectdramaterapeutické procescs_CZ
dc.subjectdramacs_CZ
dc.subjectdramaterapeutické setkánícs_CZ
dc.subjectdramaterapeutická lekcecs_CZ
dc.subjectsebehodnocenícs_CZ
dc.subjectsebepojetícs_CZ
dc.subjectsocial educationen_US
dc.subjectdrama therapyen_US
dc.subjectdrama therapisten_US
dc.subjectmental retardationen_US
dc.subjectmental disablementen_US
dc.subjectindividual with mental disablementen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectsocializationen_US
dc.subjecttechniques and exercises in drama therapyen_US
dc.subjectprogramme of the drama therapyen_US
dc.subjectexpressive therapyen_US
dc.subjectart therapyen_US
dc.subjectmusic therapyen_US
dc.subjectdevelopment of the individualen_US
dc.subjectcommunication abilitiesen_US
dc.subjectspeech disorderen_US
dc.subjectdrama therapy processen_US
dc.subjectdramaen_US
dc.subjectdrama therapy meetingen_US
dc.subjectdrama therapy lessonen_US
dc.subjectself - evaluationen_US
dc.subjectself - concepten_US
dc.titleVyužití dramaterapie u jedince s mentálním postiženímcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-18
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106367
dc.title.translatedTaring advantages of drama therapy in individualsen_US
dc.contributor.refereeZemková, Jaroslava
dc.identifier.aleph001503913
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaobírá v první teoretické části mentální retardací, jejím vymezením, klasifikací a etiologií. Zdůrazňuje význam výchovy u dítěte s lehkým mentálním znevýhodněním v mladším školním věku, kterou lze uplatňovat ve formě terapeuticko- formativních intervencí. V druhé teoretické části se věnuje poznatkům z oboru dramaterapie spadající do terapeuticko-formativních přístupů, které jsou známy pod pojmem expresivní terapie. Poukazuje na možnosti aplikovatelnosti dramaterapeutických technik a cvičení v problematice týkající se dětí s lehkým mentálním znevýhodněním. Třetí část se zaměřuje na návrh dramaterapeutického programu pro děti s lehkou mentální retardací, jehož přínosem je rozvoj verbální a neverbální komunikace. Jedná se o prezentaci deseti lekcí dramaterapeutického programu zaměřeného na prevenci v oblasti komunikace.cs_CZ
uk.abstract.enThe first part of the bachelor's thesis deals with the mental retardation, determination, classification and etiology. It is emphasising importance of the education of the child with light mental disability, which is possible to be used in form of the therapeutic-formative intervention. The second part of the bachelor's thesis deals with the area of drama therapy that describes the therapeutic-formative approach. It refers to possibilities of application of the drama therapeutic techniques and exercises in area of treatment of the children with mild mental disablement. The third part of the bachelor's thesis focuses on the proposal of the drama therapeutic programme, which main contribution is development of the verbal and nonverbal communication abilities. There is a presentation of ten lessons of the drama therapy programme with focus on the prevention of problems in the communication.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015039130106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV