Spirituály, duchovní písně amerických černochů
Spoirituals, Sacred Songs of the American Negro
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/42197/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42197Identifikátory
SIS: 81934
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bravená, Noemi
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Husitská teologie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikace
Datum obhajoby
12. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce "Spirituály, duchovní písně amerických černochů" pojednává o černošských spirituálech, podmínkách jejich vzniku a jak ovlivnily hudební kulturu - nejdříve v Americe, později v Evropě; v současnosti na celém světě. Spirituály Afroameričanů položily základ celé řadě hudebních směrů toho, čemu se říká moderní hudba (blues, jazz, rock'n'roll, pop-music apod.). Pro uchopení poezie textů jsou u vybraných spirituálů uvedeny melodie. Spirituály ovlivnily řadu skladatelů na přelomu 19./20. století (z českých jmenujme Antonína Dvořáka za klasickou hudbu a Jaroslava Ježka za jazz). Najdeme je i ve zpěvnících některých církví.
This diploma thesis "Spirituals, sacred songs of the American Negro" deals with the Negro spiritual, the conditions of its origin; and how they influenced the music culture - at first in the USA, later on in Europe, nowadays all over the world. Afro-American spirituals originated the elements of the whole scale of that is now called modern music (blues, jazz, rock'n'roll, pop-music etc.). To elected lyrics there are invited melodies, for to catch the poetry of the spirituals. Spirituals influenced a number of the composers in fin de siécle (from Czech ones we can mention Antonín Dvořák on the field of classical music, and Jaroslav Ježek on jazz). We can find them even in the hymn-books of some churches.