dc.contributor.advisor | Veverková, Kamila | |
dc.creator | Bochenková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T04:54:00Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T04:54:00Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/42246 | |
dc.description.abstract | Univerzita Karlova v Praze Husitská teologická fakulta Diplomová práce Pojetí výchovy u Jana Amose Komenského John Amos Comenius's Approach to Education Vedoucí práce: Autor práce: ThDr. Kamila Veverková, Th.D. Petra Bochenková Seznam zkratek atd. - a tak dále ČSAV - Československá akademie věd R., roč. - ročník s., str. - strana SPN - Státní pedagogické nakladatelství vyd. - vydání ÚVOD Málokterý autor dokázal ve svém díle obsáhnout tak široké okruhy svého zájmu a tvůrčího úsilí právě jako Jan Amos Komenský. Naprosto přesvědčivě patří k nejvýznamějším a nejznámějším osobnostem českého národa, jeho kultury a odkazu. Tvořil a orientoval se na základě podmínek své doby, to znamená, že ve svých dílech reagoval na podněty z oblasti hospodářské, politické, sociální a kulturní. Snažil se svou prací přispět k řešení celospolečenských problemů, a to na poli osobním, národním i evropském. Komenský se ve světle dějin představil jako filozof, teolog, kazatel Jednoty bratrské a učitel, zapsal se take jako sociální a pedagogický reformátor. Jeho láska k vlasti se ukazovala na snaze zachránit a zreformovat hodnoty českého národa, které se rozpadaly následkem pobělohorského období a utlačování. Jeho didaktické úsilí představovalo touhu povznést vlast českou na úrověň tehdejší Evropy. Nucené exulantsví však přineslo jeho... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Pojetí výchovy u Jana Amose Komenského John Amos Comenius 's Approach to Education Petra Bochenková Jan Amos Comenius as a great thinker of the 17th century created a complete and comprehensive system that remained in his time misunderstood. After the Battle of White Mountain he was the greatest writer of emigration, philosopher, theologian, bishop of the Unity of Brethren. Last but not least, teacher and humanist. It should be appreciated Comenius theological importance of the creative effort, since the absolute top of the intellectual system is the existence of God. Throughout his working life has led to harmony and peace in the world, came up with the idea Pansophia. Pansophia trader a perfect connection and knowledge of all matters of life and the greatest possible realization of perfection. Opened the way to God. We can say that his ideas reached timelessness and especially in educational matters. Its comprehensive educational system can be applied in the field of education even today. His esteem gained mainly by its content overlaps with many, many areas of science and life. He sought to promote humanity and emphasized man as the pinnacle of God's creative efforts, which in his time represented something quite extraordinary. Preferred activity of theory and practice in all areas of life. The... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | výchova | cs_CZ |
dc.subject | pansofie | cs_CZ |
dc.subject | didaktika | cs_CZ |
dc.subject | škola | cs_CZ |
dc.subject | víra | cs_CZ |
dc.subject | eschatologie | cs_CZ |
dc.subject | filozofie | cs_CZ |
dc.subject | náprava | cs_CZ |
dc.subject | Jan Amos Komenský | cs_CZ |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | pansophia | en_US |
dc.subject | didactics | en_US |
dc.subject | school | en_US |
dc.subject | credence | en_US |
dc.subject | eschatology. philosophy | en_US |
dc.subject | redress | en_US |
dc.subject | Comenius | en_US |
dc.title | Pojetí výchovy u J. A. Komenského | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-13 | |
dc.description.department | HTF - Katedra historické teologie a církevních dějin | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 92212 | |
dc.title.translated | J.A. Komenský's approach to education | en_US |
dc.contributor.referee | Lášek, Jan Blahoslav | |
dc.identifier.aleph | 001501836 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra historické teologie a církevních dějin | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Univerzita Karlova v Praze Husitská teologická fakulta Diplomová práce Pojetí výchovy u Jana Amose Komenského John Amos Comenius's Approach to Education Vedoucí práce: Autor práce: ThDr. Kamila Veverková, Th.D. Petra Bochenková Seznam zkratek atd. - a tak dále ČSAV - Československá akademie věd R., roč. - ročník s., str. - strana SPN - Státní pedagogické nakladatelství vyd. - vydání ÚVOD Málokterý autor dokázal ve svém díle obsáhnout tak široké okruhy svého zájmu a tvůrčího úsilí právě jako Jan Amos Komenský. Naprosto přesvědčivě patří k nejvýznamějším a nejznámějším osobnostem českého národa, jeho kultury a odkazu. Tvořil a orientoval se na základě podmínek své doby, to znamená, že ve svých dílech reagoval na podněty z oblasti hospodářské, politické, sociální a kulturní. Snažil se svou prací přispět k řešení celospolečenských problemů, a to na poli osobním, národním i evropském. Komenský se ve světle dějin představil jako filozof, teolog, kazatel Jednoty bratrské a učitel, zapsal se take jako sociální a pedagogický reformátor. Jeho láska k vlasti se ukazovala na snaze zachránit a zreformovat hodnoty českého národa, které se rozpadaly následkem pobělohorského období a utlačování. Jeho didaktické úsilí představovalo touhu povznést vlast českou na úrověň tehdejší Evropy. Nucené exulantsví však přineslo jeho... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Pojetí výchovy u Jana Amose Komenského John Amos Comenius 's Approach to Education Petra Bochenková Jan Amos Comenius as a great thinker of the 17th century created a complete and comprehensive system that remained in his time misunderstood. After the Battle of White Mountain he was the greatest writer of emigration, philosopher, theologian, bishop of the Unity of Brethren. Last but not least, teacher and humanist. It should be appreciated Comenius theological importance of the creative effort, since the absolute top of the intellectual system is the existence of God. Throughout his working life has led to harmony and peace in the world, came up with the idea Pansophia. Pansophia trader a perfect connection and knowledge of all matters of life and the greatest possible realization of perfection. Opened the way to God. We can say that his ideas reached timelessness and especially in educational matters. Its comprehensive educational system can be applied in the field of education even today. His esteem gained mainly by its content overlaps with many, many areas of science and life. He sought to promote humanity and emphasized man as the pinnacle of God's creative efforts, which in his time represented something quite extraordinary. Preferred activity of theory and practice in all areas of life. The... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra historické teologie a církevních dějin | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015018360106986 | |