Zobrazit minimální záznam

Teaching of pre-school children in the ethics
dc.contributor.advisorBravená, Noemi
dc.creatorMojžíšová, Petra
dc.date.accessioned2017-05-07T04:57:11Z
dc.date.available2017-05-07T04:57:11Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42262
dc.description.abstractUNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Husitská teologická fakulta Diplomová práce Výuka etiky u předškolních dětí Teaching of pre-school children in the ethics Vedoucí práce Autor práce Mgr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D. Ing. Petra Mojžíšová Praha 2012 2 ANOTACE Diplomová práce se zabývá tématem výuky etiky u dětí předškolního věku. Nejprve podává teoretický rámec s vymezením pojmů etiky, morálky a definice předškolního období z vývojového i psychologického pohledu. Přibližuje vybrané oblasti morálního vývoje u dětí a dává je do kontextu s vzdělávacími strategiemi tradičními i současnými. V jejich srovnání pak poukazuje na rozdíly a shody v jednotlivých pojetích. Praktická část se pak věnuje konkrétnímu projektu zaměřenému na etický apel vánočního času, který byl uskutečněn v minulém roce se skupinkou předškolních dětí ve vybrané mateřské škole. Zamýšlí se nad otázkou posílení mravní a etické výchovy v soudobém vzdělávacím systému předškolní výchovy a navrhuje cílené zintenzivnění diskusí pedagogů s dětmi o vybraných etických tématech. Klíčová slova: etika, morálka, předškolní děti, vývoj, výuka, vzdělávání, projekt ANNOTATION Diploma work aims on ethics education for pre-school children. First gives theoretical frame with specification of terms as etics, morality and definition pre-school period from development a...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma work aims on ethics education for pre-school children. First gives theoretical frame with specification of terms as etics, morality and definition pre-school period from development a psychological perspective. Approaching selected fields of children's moral development and show it in connection with traditional and contemporary strategy of education. In comparison is showing differences and conformity in particular conceptions. Practical part apply specific project realized last year with small group of pre- school children in selected kindergarten/nursery school. Work think about question of strengthening moral and ethics education in contemporary education system of pre-school teaching and suggest targeted intensification of discussion between teachers and children on chosen ethical topics.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectmorálkacs_CZ
dc.subjectpředškolní dětics_CZ
dc.subjectvývojcs_CZ
dc.subjectvýukacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectprojektcs_CZ
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectmoralityen_US
dc.subjectpre-school childrenen_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectprojecten_US
dc.titleVýuka etiky u předškolních dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-12
dc.description.departmentHTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikacecs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId84421
dc.title.translatedTeaching of pre-school children in the ethicsen_US
dc.contributor.refereeLiguš, Ján
dc.identifier.aleph001504972
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHussite Theologyen_US
thesis.degree.disciplineHusitská teologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikacecs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHusitská teologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enHussite Theologyen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csUNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Husitská teologická fakulta Diplomová práce Výuka etiky u předškolních dětí Teaching of pre-school children in the ethics Vedoucí práce Autor práce Mgr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D. Ing. Petra Mojžíšová Praha 2012 2 ANOTACE Diplomová práce se zabývá tématem výuky etiky u dětí předškolního věku. Nejprve podává teoretický rámec s vymezením pojmů etiky, morálky a definice předškolního období z vývojového i psychologického pohledu. Přibližuje vybrané oblasti morálního vývoje u dětí a dává je do kontextu s vzdělávacími strategiemi tradičními i současnými. V jejich srovnání pak poukazuje na rozdíly a shody v jednotlivých pojetích. Praktická část se pak věnuje konkrétnímu projektu zaměřenému na etický apel vánočního času, který byl uskutečněn v minulém roce se skupinkou předškolních dětí ve vybrané mateřské škole. Zamýšlí se nad otázkou posílení mravní a etické výchovy v soudobém vzdělávacím systému předškolní výchovy a navrhuje cílené zintenzivnění diskusí pedagogů s dětmi o vybraných etických tématech. Klíčová slova: etika, morálka, předškolní děti, vývoj, výuka, vzdělávání, projekt ANNOTATION Diploma work aims on ethics education for pre-school children. First gives theoretical frame with specification of terms as etics, morality and definition pre-school period from development a...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma work aims on ethics education for pre-school children. First gives theoretical frame with specification of terms as etics, morality and definition pre-school period from development a psychological perspective. Approaching selected fields of children's moral development and show it in connection with traditional and contemporary strategy of education. In comparison is showing differences and conformity in particular conceptions. Practical part apply specific project realized last year with small group of pre- school children in selected kindergarten/nursery school. Work think about question of strengthening moral and ethics education in contemporary education system of pre-school teaching and suggest targeted intensification of discussion between teachers and children on chosen ethical topics.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra praktické teologie, ekumenismu a mezilidské komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990015049720106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV