dc.contributor.advisor | Janošová, Pavlína | |
dc.creator | Drbohlavová, Vanda | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T04:59:46Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T04:59:46Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/42275 | |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci se věnuji zkoumání hodnot a hodnotové orientace u studentů středních škol. Současně je zkoumána i míra frustrační tolerance u těchto studentů, na základě Rosenzweigova obrázkově - frustračního testu. Výzkum má formu dotazníku, který je předkládán studentům pražských gymnázií. Cílem práce je zjistit, které hodnoty jsou pro dnešní mladé lidi důležité a nakolik mají hodnoty člověka vliv na jeho chování ve vyhraněných životních situacích. Teoretická část je zaměřena na vymezení určitých pojmů, vztahujících se k tématu. Dále je popsáno zkoumání hodnot v minulosti a v neposlední řadě také vysvětlen princip Rosenzweigova testu. V praktické části jsou podrobně analyzovány výsledky výzkumné sondy. Výsledky jsou znázorněny statisticky a jsou vypsány i nejčastější a nejzajímavější výpovědi respondentů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | My thesis is focused on research of values and value orientation of high school students. Concurrently is explored the degree of frustration tolerance on the basis of Rosenzweig Picture - Frustration Study. The research has the forme of a questionnaire which has been proposed to the students of the High schools in Prague. The aim of the thesis is determine which values are important for the contemporery young people and to what extent the values have the influence on their behavior in the stressful life situations. The theoretical part is focused on definition of certain terms which are relating to the topic. The exploration of values in the past is describing further in all with the explanation of the principle of Rosenzweig Picture - Frustration Study. In the practical part of the thesis are analyzed the results of this research study in details. The results are statistically illustrated and they are also listed the most frequent and the most interesting answers of the participants. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Hodnoty | cs_CZ |
dc.subject | hodnotová orientace | cs_CZ |
dc.subject | adolescence | cs_CZ |
dc.subject | střední škola | cs_CZ |
dc.subject | morálka | cs_CZ |
dc.subject | etika | cs_CZ |
dc.subject | frustrace | cs_CZ |
dc.subject | agrese | cs_CZ |
dc.subject | výzkum | cs_CZ |
dc.subject | Rosenzweigův obrázkově - frustrační test | cs_CZ |
dc.subject | Values | en_US |
dc.subject | Value Orientation | en_US |
dc.subject | Adolescence | en_US |
dc.subject | High School | en_US |
dc.subject | Morality | en_US |
dc.subject | Ethic | en_US |
dc.subject | Frustration | en_US |
dc.subject | Aggression | en_US |
dc.subject | Research | en_US |
dc.subject | Rosenzweig Picture - Frustration Study | en_US |
dc.title | Hodnotová orientace u žáků středních škol | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-13 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 81164 | |
dc.title.translated | Value Orientation of High School Students | en_US |
dc.contributor.referee | Vágnerová, Marie | |
dc.identifier.aleph | 001501778 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své diplomové práci se věnuji zkoumání hodnot a hodnotové orientace u studentů středních škol. Současně je zkoumána i míra frustrační tolerance u těchto studentů, na základě Rosenzweigova obrázkově - frustračního testu. Výzkum má formu dotazníku, který je předkládán studentům pražských gymnázií. Cílem práce je zjistit, které hodnoty jsou pro dnešní mladé lidi důležité a nakolik mají hodnoty člověka vliv na jeho chování ve vyhraněných životních situacích. Teoretická část je zaměřena na vymezení určitých pojmů, vztahujících se k tématu. Dále je popsáno zkoumání hodnot v minulosti a v neposlední řadě také vysvětlen princip Rosenzweigova testu. V praktické části jsou podrobně analyzovány výsledky výzkumné sondy. Výsledky jsou znázorněny statisticky a jsou vypsány i nejčastější a nejzajímavější výpovědi respondentů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | My thesis is focused on research of values and value orientation of high school students. Concurrently is explored the degree of frustration tolerance on the basis of Rosenzweig Picture - Frustration Study. The research has the forme of a questionnaire which has been proposed to the students of the High schools in Prague. The aim of the thesis is determine which values are important for the contemporery young people and to what extent the values have the influence on their behavior in the stressful life situations. The theoretical part is focused on definition of certain terms which are relating to the topic. The exploration of values in the past is describing further in all with the explanation of the principle of Rosenzweig Picture - Frustration Study. In the practical part of the thesis are analyzed the results of this research study in details. The results are statistically illustrated and they are also listed the most frequent and the most interesting answers of the participants. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015017780106986 | |