Marketingová komunikace Divadla Na zábradlí v divadelní sezoně 2010/2011
Marketing communication of Divadlo Na zábradlí in 2010-2011 theatre season
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42532Identifikátory
SIS: 116507
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dolanský, Pavel
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
19. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
divadlo, marketing, management umění, komunikace, public relationsKlíčová slova (anglicky)
theatre, marketing, arts management, communication, public relationsBakalářská práce je analýzou marketingové komunikace Divadla Na zábradlí v divadelní sezóně 2010/2011. V její první části se snažím poukázat na význam divadla ve společnosti a nastínit jednotlivé sekundární role, které může plnit. Práce postihuje i hlavní specifika marketingové komunikace v prostředí kultury, respektive divadla. Bakalářská práce obsahuje podrobnou analýzu jednotlivých nástrojů komunikace i způsobů jejich využívání v Divadle Na zábradlí. Komunikace je rozdělena do několika skupin dle adresátů sdělení. Pro zasazení marketingových aktivit Divadla Na zábradlí do širšího kontextu a pro jejich relevantní zhodnocení je v práci provedena komparace vybraných aspektů marketingové komunikace pěti pražských divadel, které vykazují určité podobnosti ve svém repertoáru. Z divadel stejného statutu jako Divadlo Na zábradlí (příspěvkové organizace hlavního města Prahy) bylo ke komparaci zvoleno Švandovo divadlo, Divadlo v Dlouhé a Studio Ypsilon; z divadel transformovaných poté Dejvické divadlo a Divadlo Komedie. V závěru práce se nachází zhodnocení marketingové komunikace a navržení několika kroků, které mohou pomoci odstranit zjištěné nedostatky v oblasti komunikace.
The thesis is an analysis of the marketing comunnication of Divadlo Na zábradlí in the theatre season 2010-2011. In its first part I try to refer to the meaning of the theatre in the society and to adumbrate its secondary roles, that can play. The thesis also shows the main specifics of marketing communication in the culture environment or in the area of theatre. The thesis contains detailed analysis of particular tools of cummunication and their use in Divadlo Na zábradlí. The communication it devided into several groups according to different recipients of the message. Because of the need for implanting the results of marketing communication to wider context and to make the analysis relevant, the thesis also contains comparative analysis of selected aspects of marketing communication of the five of Prague theatres chosen because of resemblances in their repertoires. I have chosen Švandovo divadlo, Divadlo v Dlouhé and Studio Ypsilon (theatres of the same statute as Divadlo Na zábradlí) and Dejvické divadlo and Divadlo Komedie (theatres that are allready transformed). At the end of the thesis there is an evaluation of marketing communication and a proposal of severeal steps that can help to aliminate identified deficiencies in the communication.