Zobrazit minimální záznam

300 Years of the French Horn in Czech Lands
dc.contributor.advisorGregor, Vít
dc.creatorRatajová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-07T06:19:40Z
dc.date.available2017-05-07T06:19:40Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42664
dc.description.abstractAutorský abstrakt Cílem mé bakalářské práce bylo zmapovat celou historii lesního rohu na území dnešní České republiky. Po krátkém uvedení původu nástroje se ve své práci zabývám dalším vývojem nástroje od konce 17. století, kdy na území Čech byly dovezeny první francouzské rohy zásluhou hraběte Šporka. První kapitola je věnována období baroka, popisuje vše, co se v té době na nástroji změnilo, jaká literatura byla psána pro lesní roh a jaké bylo uplatnění tohoto nástroje. Uvádím také historický kontext dané doby. V druhé části je podobně popsán vývoj nástroje a dění s ním spojené v období klasicismu. Tato kapitola se zabývá tématem transpozice a významnými hornisty té doby pocházejících z Čech, především Stichem Puntem. Konec kapitoly je věnován skladatelům, kteří psali pro lesní roh v období klasicismu. Třetí kapitola popisuje vývoj nástroje v období romantismu, dále pojednává o výuce lesního rohu na Pražské konzervatoři od jejího vzniku po současnost. Poslední část nabízí čtenářům výčet nejlepších českých hornistů 20. a 21. století. V práci jsem se snažila podrobně popsat vývoj nástroje a zařadit ho do kontextu kulturně společenského dění v Evropě. Důraz je kladen na důležitost české hornové školy a českých hornistů od dob uvedení lesní rohu do Čech až po současnost.cs_CZ
dc.description.abstractAuthor's precis The goal of my bachelor thesis is to chart the whole history of the French horn in the area of the Czech Republic. After an introduction of the origin of the instrument my thesis begins in the end of the 17th century when the first horns where brought to the Czech country thanks to The Count Špork. My first chapter describes the progress of the instrument in the literature which was written for the French horn and the first use of the French horn. I described the historical context of that epoch. The description in the second chapter is of the development of the instrument and the events connected with it, similarly as in the previous chapter, but it is situated into classicism. This chapter deals with the theme of transposition and with the significant horn players of Czech origin, particularly with Stich Punto. The end of the chapter is about composers who composed for horn in the era of classicism. The third chapter concerns the development of the instrument in the era of romanticism. It deals with the Prague conservatory from its founding up until now. The last part of the thesis offers the readers a list of the best Czech horn players of the 20th and 21st centuries. In my thesis I tried to describe the evolution of the instrument in detail and put it in context with socio-cultural...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.title300 let lesního rohu v Čecháchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-05
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId85052
dc.title.translated300 Years of the French Horn in Czech Landsen_US
dc.contributor.refereeBrábek, Ladislav
dc.identifier.aleph001471338
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language Oriented at Education - Music Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Hudební výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Hudební výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language Oriented at Education - Music Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAutorský abstrakt Cílem mé bakalářské práce bylo zmapovat celou historii lesního rohu na území dnešní České republiky. Po krátkém uvedení původu nástroje se ve své práci zabývám dalším vývojem nástroje od konce 17. století, kdy na území Čech byly dovezeny první francouzské rohy zásluhou hraběte Šporka. První kapitola je věnována období baroka, popisuje vše, co se v té době na nástroji změnilo, jaká literatura byla psána pro lesní roh a jaké bylo uplatnění tohoto nástroje. Uvádím také historický kontext dané doby. V druhé části je podobně popsán vývoj nástroje a dění s ním spojené v období klasicismu. Tato kapitola se zabývá tématem transpozice a významnými hornisty té doby pocházejících z Čech, především Stichem Puntem. Konec kapitoly je věnován skladatelům, kteří psali pro lesní roh v období klasicismu. Třetí kapitola popisuje vývoj nástroje v období romantismu, dále pojednává o výuce lesního rohu na Pražské konzervatoři od jejího vzniku po současnost. Poslední část nabízí čtenářům výčet nejlepších českých hornistů 20. a 21. století. V práci jsem se snažila podrobně popsat vývoj nástroje a zařadit ho do kontextu kulturně společenského dění v Evropě. Důraz je kladen na důležitost české hornové školy a českých hornistů od dob uvedení lesní rohu do Čech až po současnost.cs_CZ
uk.abstract.enAuthor's precis The goal of my bachelor thesis is to chart the whole history of the French horn in the area of the Czech Republic. After an introduction of the origin of the instrument my thesis begins in the end of the 17th century when the first horns where brought to the Czech country thanks to The Count Špork. My first chapter describes the progress of the instrument in the literature which was written for the French horn and the first use of the French horn. I described the historical context of that epoch. The description in the second chapter is of the development of the instrument and the events connected with it, similarly as in the previous chapter, but it is situated into classicism. This chapter deals with the theme of transposition and with the significant horn players of Czech origin, particularly with Stich Punto. The end of the chapter is about composers who composed for horn in the era of classicism. The third chapter concerns the development of the instrument in the era of romanticism. It deals with the Prague conservatory from its founding up until now. The last part of the thesis offers the readers a list of the best Czech horn players of the 20th and 21st centuries. In my thesis I tried to describe the evolution of the instrument in detail and put it in context with socio-cultural...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990014713380106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV