Česká hudební publicistika zaměřená na rockovou hudbu v období normalizace
Czech music journalism focused on rock music during the period of normalization
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42842Identifikátory
SIS: 111961
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vedral, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Československo, normalizace, rock, média, cenzura, hudební publicistika, oficiální periodika, samizdat, underground, orální historieKlíčová slova (anglicky)
Czechoslovakia, normalization, rock, media, censorship, music journalism, official periodical, samizdat, underground, oral historyDiplomová práce "Česká hudební publicistika zaměřená na rockovou hudbu v období normalizace" reflektuje postavení a význam české hudební (rockové) publicistiky v rámci struktury a vývoje celého normalizačního mediálního systému prostřednictvím orálně historického výzkumu založeném na autentických svědectvích jejích protagonistů. Definuje výchozí předpoklady (ideologické, politické, sociokulturní etc.) pro porozumění podmínek, za jakých se mohla hudební (rocková) publicistika institucionalizovat a rozvíjet v závislosti na konfrontačně se vyvíjejícím postoji komunistické moci k rockové hudbě obecně. Dalším metodickým prostředkem k naplnění stanovených cílů je deskriptivní a komparativní perspektiva, na základě které je vzájemně konfrontována oblast oficiální a samizdatové časopisecké produkce na příkladu vybraných periodik. Mezi neopomenutelné kategorie v rámci komparativní analýzy patří také další kvalitativní aspekty hudební publicistiky (personalizace, profesionalizace, každodennost redakční práce). Přijaté závěry jsou v konečné fázi podpořeny analýzou a interpretací vybraných kulturních a hudebních událostí dle způsobu jejich medializace ze strany oficiálních a samizdatových periodik.
The thesis "Czech music journalism focused on rock music during the period of normalization" reflects the position and importance of Czech rock music journalism within the structure and development of normalization of the media system. It is brought back through the oral historical research based on authentic evidence of their protagonists. It defines the initial prerequisites (ideological, political and socio-cultural) which are important to understand the circumstances under which rock music could be created and developed into an institution. It all depended on the confrontational attitude of communist power towards rock music generally. The next methodic element how to fulfill the defined goals is descriptive and comparative perspective. On this basis there is confronted official and samizdat's area of magazine production on the example of chosen periodicals. There also belong other qualitative aspects of music journalism (personalization, professionalization and every day editorial job). At the end the accepted conclusions are supported by the analysis and interpretation of chosen cultural and music events. They are divided by the method of their media coverage from official and samizdat periodicals.