Marketingová komunikace a efektivita reklamní kampaně Nike Run Prague 2011 (sémiotická a narativní analýza)
Marketing communication and the effectiveness of the advertising campaign Nike Run Prague 2011
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43181Identifikátory
SIS: 111805
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gerbery, Juraj
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Nike Run Prague, Nike, marketingová komunikace, reklamní kampaň, event marketing, sémiotika, narace, kvantitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
Nike Run Prague, Nike, marketing communication, advertising campaign, event marketing, semiotics, narration, quantitative researchDiplomová práce se zabývá analýzou marketingové komunikace a reklamní kampaně běžecké akce Nike Run Prague, která proběhla v Praze 3. září 2011, sémiotickými a narativními prostředky a výzkumem efektivity kampaně. Nike Run Prague je běh Prahou o délce 10 km, který byl organizován firmou Nike vůbec poprvé. Běžecká událost Nike Run Prague 2011 byla bohatě medializovaná a v rámci své reklamní kampaně aplikovala marketingovou strategii zaměřenou na mladistvost, zábavnost a na image značky a využila k tomu různé komunikační kanály. Nike Run Prague sází na originalitu, interaktivitu, kontakt s registrovanými běžci i na zviditelnění akce neobvyklými formami reklamy a mediálních obsahů. Tyto použité typy reklamy a mediálních sdělení, jejich vizuální, verbální i neverbální prostředky, jsou v diplomové práci analyzovány. U jednotlivých druhů reklamy je kladen důraz na sémiotickou či narativní analýzu. Dále byl proveden kvantitativní výzkum, který zkoumal efektivitu prostředků využitých v reklamní kampani Nike Run Prague. Cílovou skupinou výzkumu jsou jednotlivci ve věkovém rozmezí 18 - 24 let, na které byla kampaň zacílena. Po následné analýze získaných dat proběhla jejich interpretace a závěrečné zhodnocení efektivity použitých marketingových nástrojů a komunikovaných sdělení v rámci cílové skupiny. Z...
The thesis deals with the analysis of the marketing communication and advertising campaign of the running event Nike Run Prague, which took place in Prague 3 September 2011. It also deals with semiotic and narrative means and with the research of the effectiveness of the campaign. Nike Run Prague is a 10 km long run throughout Prague and it was organized by Nike for the very first time. The running event was amply publicized and within its advertising campaign adopted the marketing strategy targeted on the youthfulness, amusement and brand image, utilizing the various communication channels. Nike Run Prague relies on originality, interactivity, contact with registered runners and on promoting by unusual kinds of advertising and media contents. These types of advertising and used media messages, visual, verbal and nonverbal means are analyzed in this thesis. For each type of advertising is placed an emphasis on narrative and semiotic analysis. Further quantitative research was carried out that examined the effectiveness of the means utilized in the advertising campaign Nike Run Prague. The research target group is formed by individuals aged 18 to 24 years in which the campaign was targeted. After subsequent analysis of obtained data they were explicated and finally the effectiveness of the used...