Práce s levorukým žákem na počátku školní docházky
Work with left-handed pupil at the beginning of the school attendence
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43612Identifiers
Study Information System: 97231
Collections
- Kvalifikační práce [18847]
Author
Advisor
Referee
Kropáčková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Žák mladšího školního věku, Lateralita, Zkoušky laterality, Metodika práce s levorukým žákem, LeváctvíKeywords (English)
Primary school student, Laterality, Laterality tests, Methodology of work with left-handed pupil, Left-handednessDiplomová práce se zabývá lateralitou a způsoby její diagnostiky u dětí. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část pojednává o lateralitě, metodách diagnostikování a metodice práce s levorukým žákem na počátku školní docházky. Cílem zkoumání v praktické části diplomové práce bylo zjistit informovanost o práci s levorukými dětmi mezi studenty učitelství 1. st. ZŠ a učiteli v praxi. Přílohová část diplomové práce obsahuje dotazníky použité pro praktickou část diplomové práce a pracovní listy pro žáky na uvolňování ruky při psaní.
This thesis deals with the laterality and the ways of diagnosis at children. It is divided into three parts - theoretical, practical and appendixes. The theoretical part deals with laterality, methods of diagnostic and methodology of work with left-handed pupil at the beginning of the school attendance. The aim of research in the practical part of the thesis was to find information about working with left-handed pupils between the students of primary teaching and teachers in practise. The appendixes of this thesis include the questionnaires used for the practical part of the thesis and worksheets for pupils to relax their hand while writing.