Arcibiskupské gymnázium v Kroměříži. Katechetické modely
Archdiocese Secondary School in Kromeriz. Catechetic Models
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43913Identifikátory
SIS: 83894
Kolekce
- Kvalifikační práce [2256]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Eliáš, Vojtěch
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Teologické nauky
Katedra / ústav / klinika
Katedra pastorálních oborů a právních věd
Datum obhajoby
12. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Arcibiskupské gymnázium v Kroměříži, katecheze, duchovní aktivity, náboženská výchova, církevní školstvíKlíčová slova (anglicky)
Archbishop Grammar School in Kroměříž, catechesis, spiritual activities, religious education, church school systemPráce se zabývá vývojem církevního školství a jeho posláním ve výchovném a vzdělávacím systému České republiky. Zkoumá také jeho porevoluční vývoj a současné legislativní zázemí. Stěžejní kapitola je věnována více než stopadesátileté historii Arcibiskupského gymnázia v Kroměříži - od jeho založení přes dobu komunismu, až po jeho znovuobnovení a stav v dnešní době. Následuje podrobný rozbor duchovního prostředí a katechetické činnosti, která se na Arcibiskupském gymnáziu v současnosti realizuje. Cílem této práce bylo zmapovat aktuálně používané metody a modely katecheze na Arcibiskupském gymnáziu, jejich efektivnost, využití a dostupné prostředky, s kterými je možné v daném prostředí pracovat. Celá práce tak odpovídá na potřebu objektivního zhodnocení katechetické činnosti na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži s přínosem pro další možný rozvoj této činnosti v duchu větší efektivity.
This thesis is concerned with the development of the church educational system and its mission in the educational scheme of the Czech Republic. It also explores the post- revolutionary development and contemporary legislative background of the church educational system. The key chapter is devoted to more than 150-year history of Archbishop Grammar School in Kroměříž - since its foundation, through the communist period, until its restoration and its present condition. Then a detailed analysis of the spiritual environment and catechetic activity presently performed at Archbishop Grammar School follows. The goal of this thesis is to map out currently used methods and catechetic models at Archbishop Grammar School, their effectiveness, their usage and available means, with which it is possible to work at the school. The whole thesis thus responds to the need of objective evaluation of catechetic activity at Archbishop Grammar School in Kroměříž and wants to contribute to further possible development of this activity in the spirit of bigger effectiveness.