dc.contributor.advisor | Kocianová, Renata | |
dc.creator | Baudyš, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T11:52:19Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T11:52:19Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/4415 | |
dc.description.abstract | Snad nikdo nepochybuje o velkém významu znalosti cizích jazyků nejen pro výkon mnoha povolání, ale i z hlediska dalšího všestranného rozvoje osobnosti. V době hledání nové kvalitativní dimenze zapojení české společnosti do širšího evropského a světového rámce je zřejmý i aspekt kulturně politický. V úvahu je také nutné vzít přání Evropské unie, aby se každý občan Evropy uměl dorozumět alespoň dvěma dalšími jazyky kromě jazyka mateřského. Zajistit potřebnou úroveň jazykového vzdělávání a jeho prohlubování či rozšiřování na další populační skupiny vyžaduje využít znalostí a dovedností dostatečného počtu náležitě kvalifikovaných učitelů. Současný stav bývá hodnocen jako neuspokojivý. Česká školní inspekce hlásí trvalý nedostatek aprobovaných učitelů cizích jazyků. Účinnost mimořádného opatření, které umožňuje vyučovat cizí jazyk i neaprobovaným učitelům, sice končí v červnu 2006, avšak podle vyjádření Jaroslavy Delišové z odboru základního vzdělávání MŠMT bude navrženo jeho prodloužení do roku 2009 (Šteflová, 2006, s. 10). Zužovat problematiku obsazování míst učitelů cizích jazyků na otázky získávání a výběru náležitě vzdělaných expertů by jistě bylo nesmírně krátkozraké. Každý si jistě vybaví alespoň několik učitelů, kteří jej provázeli cestou za vzděláním. Snad všichni z nich měli "náležitou aprobaci", a... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Obsazování pracovních míst učitelů cizích jazyků | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-18 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 26656 | |
dc.title.translated | Filling foreign language teaching posts | en_US |
dc.contributor.referee | Sršňová, Šárka | |
dc.identifier.aleph | 000715844 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Snad nikdo nepochybuje o velkém významu znalosti cizích jazyků nejen pro výkon mnoha povolání, ale i z hlediska dalšího všestranného rozvoje osobnosti. V době hledání nové kvalitativní dimenze zapojení české společnosti do širšího evropského a světového rámce je zřejmý i aspekt kulturně politický. V úvahu je také nutné vzít přání Evropské unie, aby se každý občan Evropy uměl dorozumět alespoň dvěma dalšími jazyky kromě jazyka mateřského. Zajistit potřebnou úroveň jazykového vzdělávání a jeho prohlubování či rozšiřování na další populační skupiny vyžaduje využít znalostí a dovedností dostatečného počtu náležitě kvalifikovaných učitelů. Současný stav bývá hodnocen jako neuspokojivý. Česká školní inspekce hlásí trvalý nedostatek aprobovaných učitelů cizích jazyků. Účinnost mimořádného opatření, které umožňuje vyučovat cizí jazyk i neaprobovaným učitelům, sice končí v červnu 2006, avšak podle vyjádření Jaroslavy Delišové z odboru základního vzdělávání MŠMT bude navrženo jeho prodloužení do roku 2009 (Šteflová, 2006, s. 10). Zužovat problematiku obsazování míst učitelů cizích jazyků na otázky získávání a výběru náležitě vzdělaných expertů by jistě bylo nesmírně krátkozraké. Každý si jistě vybaví alespoň několik učitelů, kteří jej provázeli cestou za vzděláním. Snad všichni z nich měli "náležitou aprobaci", a... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990007158440106986 | |