Zobrazit minimální záznam

Filling foreign language teaching posts
dc.contributor.advisorKocianová, Renata
dc.creatorBaudyš, Jiří
dc.date.accessioned2017-03-27T11:52:19Z
dc.date.available2017-03-27T11:52:19Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4415
dc.description.abstractSnad nikdo nepochybuje o velkém významu znalosti cizích jazyků nejen pro výkon mnoha povolání, ale i z hlediska dalšího všestranného rozvoje osobnosti. V době hledání nové kvalitativní dimenze zapojení české společnosti do širšího evropského a světového rámce je zřejmý i aspekt kulturně politický. V úvahu je také nutné vzít přání Evropské unie, aby se každý občan Evropy uměl dorozumět alespoň dvěma dalšími jazyky kromě jazyka mateřského. Zajistit potřebnou úroveň jazykového vzdělávání a jeho prohlubování či rozšiřování na další populační skupiny vyžaduje využít znalostí a dovedností dostatečného počtu náležitě kvalifikovaných učitelů. Současný stav bývá hodnocen jako neuspokojivý. Česká školní inspekce hlásí trvalý nedostatek aprobovaných učitelů cizích jazyků. Účinnost mimořádného opatření, které umožňuje vyučovat cizí jazyk i neaprobovaným učitelům, sice končí v červnu 2006, avšak podle vyjádření Jaroslavy Delišové z odboru základního vzdělávání MŠMT bude navrženo jeho prodloužení do roku 2009 (Šteflová, 2006, s. 10). Zužovat problematiku obsazování míst učitelů cizích jazyků na otázky získávání a výběru náležitě vzdělaných expertů by jistě bylo nesmírně krátkozraké. Každý si jistě vybaví alespoň několik učitelů, kteří jej provázeli cestou za vzděláním. Snad všichni z nich měli "náležitou aprobaci", a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleObsazování pracovních míst učitelů cizích jazykůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-18
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId26656
dc.title.translatedFilling foreign language teaching postsen_US
dc.contributor.refereeSršňová, Šárka
dc.identifier.aleph000715844
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSnad nikdo nepochybuje o velkém významu znalosti cizích jazyků nejen pro výkon mnoha povolání, ale i z hlediska dalšího všestranného rozvoje osobnosti. V době hledání nové kvalitativní dimenze zapojení české společnosti do širšího evropského a světového rámce je zřejmý i aspekt kulturně politický. V úvahu je také nutné vzít přání Evropské unie, aby se každý občan Evropy uměl dorozumět alespoň dvěma dalšími jazyky kromě jazyka mateřského. Zajistit potřebnou úroveň jazykového vzdělávání a jeho prohlubování či rozšiřování na další populační skupiny vyžaduje využít znalostí a dovedností dostatečného počtu náležitě kvalifikovaných učitelů. Současný stav bývá hodnocen jako neuspokojivý. Česká školní inspekce hlásí trvalý nedostatek aprobovaných učitelů cizích jazyků. Účinnost mimořádného opatření, které umožňuje vyučovat cizí jazyk i neaprobovaným učitelům, sice končí v červnu 2006, avšak podle vyjádření Jaroslavy Delišové z odboru základního vzdělávání MŠMT bude navrženo jeho prodloužení do roku 2009 (Šteflová, 2006, s. 10). Zužovat problematiku obsazování míst učitelů cizích jazyků na otázky získávání a výběru náležitě vzdělaných expertů by jistě bylo nesmírně krátkozraké. Každý si jistě vybaví alespoň několik učitelů, kteří jej provázeli cestou za vzděláním. Snad všichni z nich měli "náležitou aprobaci", a...cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990007158440106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV