Sexuální motivy v reklamě v ženských časopisech v České republice v letech 2009-2011
Sexuality in advertisements in women's magazines in Czech republic 2009-2011
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44298Identifikátory
SIS: 110385
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klabíková Rábová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
19. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
ženské časopisy, tištěná reklama, sexualita, sexuální motivy, deskriptivní analýza, Cosmopolitan, Marianne, Elle, sociální konstrukce reality, genderové roleKlíčová slova (anglicky)
women's magazines, lifestyle magazines, advertisement, sexuality, sexual imagery, sex, Cosmopolitan, Marianne, Elle, social construction of reality, gender rolesBakalářská práce s názvem "Sexuální motivy v reklamě v ženských časopisech v České republice v letech 2009-2011 se zabývá problematikou motivů sexuality v tištěné reklamě v časopisech o životním stylu pro ženy Elle, Marianne a Cosmopolitan. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část se zabývá definicí pojmu sexuality v reklamě a její klasifikací, zároveň se také daný pojem vysvětluje v rámci teorie sociálního konstruktivismu Petera L. Bergera a Thomase Luckmanna a věnuje se etické problematice sexuálních motivů v reklamě, jeho současné situaci a efektivitě použití sexuálních motivů v reklamě. Výzkumná část práce se věnuje otázkám, do jaké míry a jakým způsobem se v reklamách projevují motivy sexuality. Vybrané výstupy tištěných reklam jsou podrobené deskriptivní analýze, pomocí které jsou popsány druhy sexuálních motivů, charakter sexuálního chování a typy sexuálních ženských obrazů, které se v analyzovaných reklamách vyskytují nejčastěji. Daná práce vykresluje problematiku sexuálních motivů v reklamě jak z hlediska marketingového, tak i v širším sociokulturním kontextu.
Bachelor thesis "Sexuality in advertisements in women's magazines in the Czech Republic in 2009-2011"describes issues of sexuality in print advertisement in women's lifestyle magazines Elle, Cosmopolitan and Marianne. The thesis is divided into theoretical and analytical part. The theoretical part gives the definition of the sexuality in advertisement and presents its classification, explains the concept in framework of the social constructionism theory of Peter L. Berger and Thomas Luckmann and also deals with ethical issues of sexuality in advertising, its current condition and effectiveness of use of sexuality in advertisement. The research strives to answer the questions about the way the sexuality is presented in advertising and how frequently it is used in it. Selected printed advertisements are the subjects to the descriptive analysis, which is used to define the character of sexual behavior and the type of a sexual presentation of women, which appear in advertisements most often. This thesis reflects the concept of sexuality in advertisement both in terms of marketing and in the broader socio-cultural context.