CSR aktivity Tesco Stores ČR a.s. v letech 2009-2010
CSR activities of Tesco Stores Czech Republic a.s. in 2009-2010
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44365Identifikátory
SIS: 126699
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Denisa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
12. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
společenská odpovědnost firem, CSR, Tesco, stakeholder, ekonomická, sociální, environmentální, udržitelnost, marketingKlíčová slova (anglicky)
corporate social responsibility, CSR, Tesco, stakeholder, economic, social, environmenal, sustainability, marketing(abstrakt) Práce se zaměřuje na společensky odpovědné aktivity Tesco Stores ČR a. s. v letech 2009 - 2010, zasazuje je do kontextu marketingové komunikace a analyzuje je pomocí tří základních pilířů CSR - ekonomického, sociálního a environmentálního. Nejprve je popsáno, co koncept CSR je, jak vzniknul, které složky obsahuje a jaké nástroje může společensky odpovědná firma používat, a to i z hlediska marketingu. Jsou definovány důležité pojmy potřebné k následnému popsání aktivit firmy a práce se nevyhýbá ani kritice CSR. V následující části je představena firma Tesco Stores ČR a. s., která slouží jako subjekt případové studie. Pro účely studie byly vymezeny pouze roky 2009 a 2010, nicméně právě toto období je bohaté na aktivity v celé šíři možností CSR. Popsané aktivity jsou z hlediska každého pilíře CSR samostatně zhodnoceny a podrobeny kritice. Samostatně je zhodnocena i vnější komunikace společensky odpovědných témat. Závěr přinese shrnutí dílčích analýz a vyhodnocení zajímavých rozporů v prezentaci programu CSR společnosti Tesco v kontextu aktuální situace, trendů v oblasti CSR a trhu, na kterém společnost Tesco působí.
The thesis focuses on social responsible activities of Tesco Stores Czech Republic in 2009 - 2010, puts them into context of marketing communication and analyses them, using three basic pillars of CSR - economic, social and environmental. First the concept of CSR and its establishment is described along with the parts it includes and the instruments it provides for a corporation - also from the standpoint of marketing. The key terms needed for following description of activities are defined and the thesis doesn't avoid the topic of critics of CSR. In the next part, Tesco Stores Czech Republic is introduced to be the subject of a case study. Only years 2009 and 2010 were selected for this purpose, nevertheless, this period is rich for a wide range of CSR activities. Described activities will be separately evaluated using the three pillars of CSR and will be a subject of a critique. External communication of topics of corporate social responsibility is analyzed separately. The final chapter summarizes conclusions from previous analyses, evaluates them in the context of actual state of affairs, trends in the field of CSR and also the market on which Tesco acts.