Osobní asistence u dětí a mládeže s poruchou autistického spektra
Personal asistent autistic children and young people
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45142Identifikátory
SIS: 94472
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ventura, Václav
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
HTF - Ústav východního křesťanství
Datum obhajoby
21. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Anotace: Martinová Lenka. Osobní asistence u dětí a mládeže s poruchami autistického spektra. Praha: Univerzita Karlova. Husitská teologická fakulta. Ústav východního křesťanství, 2012. 62 s. Vedoucí bakalářské práce PhDr. Marina Luptáková. Název práce: Osobní asistence u dětí a mládeže s poruchami autistického spektra Autor: Lenka Martinová Vedoucí práce: PhDr. Marina Luptáková Vysoká škola: Univerzita Karlova Fakulta: Husitská teologická Ústav na fakultě: Ústav východního křesťanství Obor: Bakalářský obor sociální pedagogika Počet stran: 62 Počet příloh: 2 Rok obhajoby: 2012 Tato bakalářská práce je o službě osobní asistence ve spojitosti s dětmi a mládeží, které trpí poruchami autistického spektra. Je zde charakterizována podstata autismu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část objasňuje definici a druhy osobní asistence, pojem osobní asistent, jeho vzdělávání, financování a zaměstnávání. Je tu zaznamenán historický vývoj osobní asistence a její poskytování v České republice. Popisuji jednotlivé poruchy autistického spektra. Vysvětluji principy strukturovaného učení. Praktická část vymezuje Asociaci pomáhající lidem s autismem Apla, její historii, priority, činnosti ve sdružení, projekty, poskytování a využívání služeb osobní asistence v rámci Apla Praha. V poslední části je...
Title: The personal assistance by children and by young people with autism defect Author: Lenka Martinová Konsultant: PhDr. Marina Luptáková University: Charles University in Prague Fakulty: Hussite Theological Department: Teaching Field of study: Bachelor study Social Pedagogy Numer of pages: 62 Numer of supplements: 2 Year of publication: 2012 This bachelor thesis is interested in a personal assistance in the connection with children and young people who suffer from autism. The essence of autism is characterised here. The thesis is divided into the theoretical part focuses on the types of personal assistance and the term of personal assistant, his education, financial issues and employment. The historical development of the personal assistance in the Czech Republic is described here. I described various types of autism. I also explain the principles of the structural learning. The practical part defines the association APLA which helps people with autism. The history of APLA, priorities the activity in association, project, the administration and exploitation of the personal assitance of APLA Prague. The last part of the theoretical part consists also of the structural dialogue about the autism.