Soukromé proměny malíře Martina Šárovce
Martin Šárovec's Private Metamorphosis
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45235Identifikátory
SIS: 113839
Kolekce
- Kvalifikační práce [2256]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vaňous, Petr
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
5. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Martin Šárovec, současná česká malba, portrét, expresionismus, existencionalismus, česká groteska, populární kulturaKlíčová slova (anglicky)
Martin Šárovec, Contemporary Czech Painting, Portrait, Expressionism, Existencionalism, Česká groteska, Popular CulturePráce se zabývá dílem současného českého malíře Martina Šárovce (*1977). Jeho výtvarný projev osciluje mezi expresionismem a realismem. Hlavním umělcovým ikonografickým motivem je lidská tvář, kterou pod dojmem postmoderní mediální kultury transformuje do různých, místy až děsivých podobizen člověka současnosti. Vznikají tak groteskní, psychedelické i labilní momentky s vyprázdněnými ikonami současné populární kultury. Práce zkoumá rovněž umělcova umělecká a osobní východiska jeho malby. Zároveň se snaží zařadit jeho dílo do kontextu soudobého českého umění.
The thesis focus on the Czech contemporary painter Martin Šárovec (*1977). His art expression oscillates between expressionism and realism. He is interested in painting the human face, which under an influence of postmodern media culture mutates into different and sometimes scary portraits of today's society. He paints grotesque, psychedelic and labile snapshots with emptied icons of contemporary pop-culture. The thesis tries to find out the artist's life and art sources that reflects in his paintings. It also puts his work into the context of the Czech contemporary art.