dc.contributor.advisor | Slavický, Milan | |
dc.creator | Kučerová, Marie Jenovéfa | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T12:27:27Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T12:27:27Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/4594 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce je dílčím po/ednáním o komorní tvorbě Bohuslava Martinů (1890-1959), o třech sonátách pro violoncello a klavír. Na počátku práce stqjí stav bádání zaměřef!Ý na 1!Ybrané téma, podle jehož rysledku je :;jištění absence jakéhokoliv dílčího po/ednání o violoncellové sonátové problematice. Odtuďpak pramení popud k průzkumu sonát a k napsání této práce. Centrálním bodem je analÝza sonát, které probírám po jednotlirych sloŽkách hudební struktury (forma, melodie, harmonie, rytmus) a pro lepší orientaci v textu slout! tabulky a notové příklacfy. V závěrečné kapitole charakteriztdi ryvo/ hudebního druhu sonáty pro violoncello a klavír se snahou utřídit sonátovou produkci v první polovině 20. století. Kromě jiŽ i!l1íněného důvodu vzniku práce mě ovlivnila okolnost ryze subjektivní, totiŽ že hudba Bohuslava Martinů mi je velmi blíZká Z hlediska posluchačského i interpretačního. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Sonáty č. I-III pro violoncello a klavír Bohuslava Martinů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-31 | |
dc.description.department | Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Musicology | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 26607 | |
dc.title.translated | Bohuslav Martinů: sonatas no. I-III for cello and piano | en_US |
dc.contributor.referee | Gabrielová, Jarmila | |
dc.identifier.aleph | 000753935 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Music Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Hudební věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav hudební vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Musicology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Hudební věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Music Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná diplomová práce je dílčím po/ednáním o komorní tvorbě Bohuslava Martinů (1890-1959), o třech sonátách pro violoncello a klavír. Na počátku práce stqjí stav bádání zaměřef!Ý na 1!Ybrané téma, podle jehož rysledku je :;jištění absence jakéhokoliv dílčího po/ednání o violoncellové sonátové problematice. Odtuďpak pramení popud k průzkumu sonát a k napsání této práce. Centrálním bodem je analÝza sonát, které probírám po jednotlirych sloŽkách hudební struktury (forma, melodie, harmonie, rytmus) a pro lepší orientaci v textu slout! tabulky a notové příklacfy. V závěrečné kapitole charakteriztdi ryvo/ hudebního druhu sonáty pro violoncello a klavír se snahou utřídit sonátovou produkci v první polovině 20. století. Kromě jiŽ i!l1íněného důvodu vzniku práce mě ovlivnila okolnost ryze subjektivní, totiŽ že hudba Bohuslava Martinů mi je velmi blíZká Z hlediska posluchačského i interpretačního. | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990007539350106986 | |