Kurikulární reforma ve Velké Británii a její hodnocení (jako inspirace pro řešení současných problémů v českém školství)
The education reform in the UK
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4596Identifikátory
SIS: 26842
Kolekce
- Kvalifikační práce [23748]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kasíková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
29. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tématem diplomové práce je kurikulární reforma ve Velké Británii, jež se uskutečnila na konci 80. let 20. století. Cílem diplomové práce je popis společenských a historických skutečností, které tuto reformu předcházely a také následovaly. Hlavní důraz je kladen na skutečnosti, které tato reforma přinesla třem hlavním aktérům vzdělávacího procesu, tedy učitelům, rodičům a žákům. Jako způsob řešení byl zvolen teoreticko-historický a empirický přístup. Hlavní metodou použitou v empirické části, byla metoda dotazníku a polostrukturovaného rozhovoru. Motivem k napsání této diplomové práce byly současné problémy v českém školství. Proces transformace českého školství se blíží téměř k vrcholu a proto způsob, jakým se Angličané vyrovnali se podobnými vzdělávacími problémy, může být pro nás v mnohém inspirativní.