Efektivita logopedické intervence u dětí před nástupem do 1. tříd ZŠ
Efficiency of speech therapy by children before entering the first grade of primary school
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46032Identifiers
Study Information System: 106710
Collections
- Kvalifikační práce [19116]
Author
Advisor
Referee
Felcmanová, Lenka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
řečový vývoj, narušená komunikační schopnost, předškolní věk, mateřská škola, dyslalie, opožděný vývoj řeči, vývojová dysfázieKeywords (English)
development of speech, communication disability, preschool age, kindergarten, dyslalia, late speech developement, dysphasiaAnotace: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti a efektivitou logopedické intervence u dětí před nástupem do 1. třídy ZŠ. Shrnuje poznatky především ze speciální pedagogiky a logopedie. V teoretické části jsou popsány základní pojmy jako NKS, řečový vývoj, předškolní věk a logopedická intervence. Vysvětluje teoretické souvislosti, srovnává různé přístupy a odlišnosti v terminologii a uvádí do problematiky. Část praktická seznamuje s průběhem a výsledky výzkumného šetření.
This bachelor thesis deals with problems in communication disability and efficiency of speech therapy by children before entering the first grade of primary school. The thesis summaries knowledge from special education and logopdia. In theoretical part there are described the basic concepts of communication disability, development of speech, preschool age and speech therapy. It explaines theoretical context, compares the different approaches and differences in terminology and introduces the issue. The practical part discusses progress and results of research.