dc.contributor.advisor | Šulová, Lenka | |
dc.creator | Kubů, Miloslava | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T12:31:19Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T12:31:19Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/4614 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis, "The Analysis of 24 Month Old Chilďs Playing Interaction in His Family Background" (which is a part of granťs task number: 406/01/0220, whose solver is Doc. PhDr. L. Šulová, CSc.) has two main parts. The theoretical part comprises four bigger chapters, the first one includes different aspects of the family theme, the second one deals with early chilďs interactions and relationships in hi s family, the third part focuses on toddler' s development characteristics, the fourth part deals with chilďs play and playing interactions. Empirical part presents results of a research, which aim was to look into and compare (quantitatively and qualitatively) playing interactions of 2 year old child with his mother, father (possibly older sibling) in family. For the analysys of videorecording the computer program V.I.P., which was developed for solving grant's task GA ČR by Ing. T. Hrdlička, was used. Some differences within single playing pairs and also within whole research group have emerged. The results are related only to the exploratory sample. | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce vznikla jako součást grantového úkolu GA ČR č.: 406/01/0220, jehož řešitelkou je Doc. PhDr. Lenka Šulová, CSc. Daný mnohaletý mezinárodní výzkumný projekt se zabývá ranými interakcemi jednoletého, dvouletého a tříletého dítěte se členy jeho rodiny při hře v rodinném prostředí. Cílem této práce je přispět k problematice herních interakcí dvouletého dítěte se členy jeho rodiny, konkrétně s matkou, otcem, popřípadě starším sourozencem v jejich rodinném prostředí. První část této diplomové práce se věnuje teoretické stránce dané problematiky, přičemž pro zachycení návaznosti, kontinuity, zdůraznění některých důležitých souvislostí i s ohledem na možné individuální rozdíly v ontogenezi, je o některých tématech pojednáno obecněji či ze širšího vývojového hlediska. Nejprve se zaměřuji na některé aspekty problematiky rodiny, zdůrazňuji její význam, snažím se rodinu vymezit, postihnout její funkce a typy. S využitím pojetí rodiny jako systému ji dále specifikuji, připomínám propojenost rodiny s širším sociálním prostředím. Zmiňuji také vývoj rodiny v čase (z pohledu historického i se zaměřím na vývojový cyklus nukleární rodiny). Další větší kapitola se zaměřuje na rané interakce a vztahy dítěte v rodině. Nejprve se snažím zdůraznit vliv rodičovské dyády na raný vývoj dítěte. Poté uvádím některé... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Analýza herní interakce 24 měsíčního dítěte v rodinném prostředí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-15 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 26854 | |
dc.title.translated | The analysis of 24 month old child's playing interaction in his family background | en_US |
dc.contributor.referee | Morgensternová, Monika | |
dc.identifier.aleph | 000621090 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce vznikla jako součást grantového úkolu GA ČR č.: 406/01/0220, jehož řešitelkou je Doc. PhDr. Lenka Šulová, CSc. Daný mnohaletý mezinárodní výzkumný projekt se zabývá ranými interakcemi jednoletého, dvouletého a tříletého dítěte se členy jeho rodiny při hře v rodinném prostředí. Cílem této práce je přispět k problematice herních interakcí dvouletého dítěte se členy jeho rodiny, konkrétně s matkou, otcem, popřípadě starším sourozencem v jejich rodinném prostředí. První část této diplomové práce se věnuje teoretické stránce dané problematiky, přičemž pro zachycení návaznosti, kontinuity, zdůraznění některých důležitých souvislostí i s ohledem na možné individuální rozdíly v ontogenezi, je o některých tématech pojednáno obecněji či ze širšího vývojového hlediska. Nejprve se zaměřuji na některé aspekty problematiky rodiny, zdůrazňuji její význam, snažím se rodinu vymezit, postihnout její funkce a typy. S využitím pojetí rodiny jako systému ji dále specifikuji, připomínám propojenost rodiny s širším sociálním prostředím. Zmiňuji také vývoj rodiny v čase (z pohledu historického i se zaměřím na vývojový cyklus nukleární rodiny). Další větší kapitola se zaměřuje na rané interakce a vztahy dítěte v rodině. Nejprve se snažím zdůraznit vliv rodičovské dyády na raný vývoj dítěte. Poté uvádím některé... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis, "The Analysis of 24 Month Old Chilďs Playing Interaction in His Family Background" (which is a part of granťs task number: 406/01/0220, whose solver is Doc. PhDr. L. Šulová, CSc.) has two main parts. The theoretical part comprises four bigger chapters, the first one includes different aspects of the family theme, the second one deals with early chilďs interactions and relationships in hi s family, the third part focuses on toddler' s development characteristics, the fourth part deals with chilďs play and playing interactions. Empirical part presents results of a research, which aim was to look into and compare (quantitatively and qualitatively) playing interactions of 2 year old child with his mother, father (possibly older sibling) in family. For the analysys of videorecording the computer program V.I.P., which was developed for solving grant's task GA ČR by Ing. T. Hrdlička, was used. Some differences within single playing pairs and also within whole research group have emerged. The results are related only to the exploratory sample. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990006210900106986 | |