dc.contributor.advisor | Machleidtová, Silva | |
dc.creator | Kadlecová, Táňa | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T12:39:32Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T12:39:32Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/4658 | |
dc.description.abstract | Dans ce mémoire, j 'ai essayé d'élaborer un programme pour le français niveau débutant en classe de troisième qui corresponde au profil de notre école. Comme j 'enseigne dans cette école depuis cinq ans, je connais déjà le milieu et le style de travail qui y est pratiqué. En rédigeant j 'ai analysé la situation dans ma propre classe, la confrontant avec celle de mes collègues dans d'autres établissements. Après avoir validé le niveau des objectifs généraux et les méthodes pour les atteindre avec la coordinatrice du Programme scolaire Mgr. Naďa Černá, j 'ai tenté de tester la théorie avec mes élèves de l'année précédante en mettant en oeuvre les activités prévues (cf. photos illustrant l'atmosphère en classe) et j 'ai constaté que les élèves parviennent à les remplir sans grands problèmes. Peu à peu, j 'arrive également à baser mon plan hebdomadaire (cours, révisions, évaluation des élèves) sur la décomposition de ces objectifs. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Cílem práce bylo vytvořit část Školního vzdělávacího programu (dále ŠVP) Základní školy Sv. Voršily v Praze, konkrétně charakteristiku předmětu francouzský jazyk a výstupy po 3. třídě, prvním roce výuky tohoto cizího jazyka. Na této škole učím pátým rokem, znám tedy názorovou, hodnotovou i metodickou orientaci školy, přestože odpovídající část ŠVP ještě nemá výslednou podobu. V mých učitelských začátcích jsem předpokládala, že se žáci v tomto věku nejfektivněji učí podobnými metodami, jakými si osvojují svůj mateřský jazyk francouzský mluvící děti v mateřských školách - tedy přímou metodou. Již v první třetí třídě, kterou jsem učila (fotka č. 1), jsem se setkala s dětmi, které dokázaly vyjádřit, jaký způsob učení jim vyhovuje, a díky tomu jsem mohla informace zprostředkované především pedagogickou fakultou a odbornou literaturou lépe porovnávat se školní realitou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Školní vzdělávací program - francouzský jazyk ve 3. třídě ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-23 | |
dc.description.department | Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 20867 | |
dc.title.translated | A Programme for Teaching - The French Beginner in the Third Grade | en_US |
dc.contributor.referee | Müllerová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 000585773 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - French | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - French | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem práce bylo vytvořit část Školního vzdělávacího programu (dále ŠVP) Základní školy Sv. Voršily v Praze, konkrétně charakteristiku předmětu francouzský jazyk a výstupy po 3. třídě, prvním roce výuky tohoto cizího jazyka. Na této škole učím pátým rokem, znám tedy názorovou, hodnotovou i metodickou orientaci školy, přestože odpovídající část ŠVP ještě nemá výslednou podobu. V mých učitelských začátcích jsem předpokládala, že se žáci v tomto věku nejfektivněji učí podobnými metodami, jakými si osvojují svůj mateřský jazyk francouzský mluvící děti v mateřských školách - tedy přímou metodou. Již v první třetí třídě, kterou jsem učila (fotka č. 1), jsem se setkala s dětmi, které dokázaly vyjádřit, jaký způsob učení jim vyhovuje, a díky tomu jsem mohla informace zprostředkované především pedagogickou fakultou a odbornou literaturou lépe porovnávat se školní realitou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Dans ce mémoire, j 'ai essayé d'élaborer un programme pour le français niveau débutant en classe de troisième qui corresponde au profil de notre école. Comme j 'enseigne dans cette école depuis cinq ans, je connais déjà le milieu et le style de travail qui y est pratiqué. En rédigeant j 'ai analysé la situation dans ma propre classe, la confrontant avec celle de mes collègues dans d'autres établissements. Après avoir validé le niveau des objectifs généraux et les méthodes pour les atteindre avec la coordinatrice du Programme scolaire Mgr. Naďa Černá, j 'ai tenté de tester la théorie avec mes élèves de l'année précédante en mettant en oeuvre les activités prévues (cf. photos illustrant l'atmosphère en classe) et j 'ai constaté que les élèves parviennent à les remplir sans grands problèmes. Peu à peu, j 'arrive également à baser mon plan hebdomadaire (cours, révisions, évaluation des élèves) sur la décomposition de ces objectifs. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005857730106986 | |