Zobrazit minimální záznam

The Influence of Dance Training on Mood and Feeling of People With Paraplegia
dc.contributor.advisorFričová, Marie
dc.creatorKaplanová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-07T22:02:22Z
dc.date.available2017-05-07T22:02:22Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46593
dc.description.abstractNázev práce: Vliv taneční výchovy na náladu a pocity jedince s paraplegií. Cíle práce: Cílem práce je zjistit pomocí dotazníku POMS, zda má taneční výchova pozitivní vliv na náladu jedince s paraplegií. Konkrétně se pak zaměřit na pocity jakými jsou deprese, aktivita, úzkost a únava. Metoda: Šetření je kvantitativního typu s využitím dotazníku POMS (dotazník měření afektivních stavů).Výzkumným souborem se stalo 40 probandů s paraplegií. 20 osob byla skupina kontrolní, 20 osob skupina experimentální Výsledky: Taneční výchovou se nám podařilo značně snížit pocit deprese, úzkosti, únavy a zvýšit aktivitu u pacientů s paraplegií. Tanec v našem případě vykazovat lepší výsledky než jiná sportovní aktivita. Klíčová slova: Taneční výchova, paraplegie, nálada, pocity, emoce, sport, hudba, aplikované pohybové aktivitycs_CZ
dc.description.abstractTitle: The influence of dance training on mood and feelings of people with paraplegia Objectives: The objective of this work was to detect using POMS questionnaire, whether the dance education has a positive effect on mood of people with paraplegia. Specifically, we focused on feelings such as depression, activity, anxiety and fatigue. Methods: The survey is a quantitative type using the POMS questionnaire (Profile of Mood State). Research has become a set of 40 people with paraplegia. 20 people were the control group and 20 persons were experimental group. Results: Dance education has significantly reduce the feeling of depression, anxiety, fatigue, and increase activity in patients with paraplegia. Dance in our case, show better results than any other sporting activity. Keywords: Dance education, paraplegia, mood, feelings, emotions, sports, music, adapted physical activitiesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjecttaneční výchovacs_CZ
dc.subjectnáladacs_CZ
dc.subjectpocitycs_CZ
dc.subjectemocecs_CZ
dc.subjectsportcs_CZ
dc.subjecthudba,paraplegiecs_CZ
dc.subjectaplikované pohybové aktivitycs_CZ
dc.subjectDance educationen_US
dc.subjectparaplegiaen_US
dc.subjectmooden_US
dc.subjectfeelingsen_US
dc.subjectemotionsen_US
dc.subjectsportsen_US
dc.subjectmusicen_US
dc.subjectadapted physical activitiesen_US
dc.titleVliv taneční výchovy na náladu a pocity jedince s paraplegiícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-09
dc.description.departmentGymnastikacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId90510
dc.title.translatedThe Influence of Dance Training on Mood and Feeling of People With Paraplegiaen_US
dc.contributor.refereeNovotná, Viléma
dc.identifier.aleph001464194
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSecondary School Teacher Education - Physical Education - Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Special Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Gymnastikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSecondary School Teacher Education - Physical Education - Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Special Educationen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev práce: Vliv taneční výchovy na náladu a pocity jedince s paraplegií. Cíle práce: Cílem práce je zjistit pomocí dotazníku POMS, zda má taneční výchova pozitivní vliv na náladu jedince s paraplegií. Konkrétně se pak zaměřit na pocity jakými jsou deprese, aktivita, úzkost a únava. Metoda: Šetření je kvantitativního typu s využitím dotazníku POMS (dotazník měření afektivních stavů).Výzkumným souborem se stalo 40 probandů s paraplegií. 20 osob byla skupina kontrolní, 20 osob skupina experimentální Výsledky: Taneční výchovou se nám podařilo značně snížit pocit deprese, úzkosti, únavy a zvýšit aktivitu u pacientů s paraplegií. Tanec v našem případě vykazovat lepší výsledky než jiná sportovní aktivita. Klíčová slova: Taneční výchova, paraplegie, nálada, pocity, emoce, sport, hudba, aplikované pohybové aktivitycs_CZ
uk.abstract.enTitle: The influence of dance training on mood and feelings of people with paraplegia Objectives: The objective of this work was to detect using POMS questionnaire, whether the dance education has a positive effect on mood of people with paraplegia. Specifically, we focused on feelings such as depression, activity, anxiety and fatigue. Methods: The survey is a quantitative type using the POMS questionnaire (Profile of Mood State). Research has become a set of 40 people with paraplegia. 20 people were the control group and 20 persons were experimental group. Results: Dance education has significantly reduce the feeling of depression, anxiety, fatigue, and increase activity in patients with paraplegia. Dance in our case, show better results than any other sporting activity. Keywords: Dance education, paraplegia, mood, feelings, emotions, sports, music, adapted physical activitiesen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Gymnastikacs_CZ
dc.identifier.lisID990014641940106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV