Zobrazit minimální záznam

The Theme of Projective Instruction with a view to Phenological Studies and their Use in Natural-Science Classes in Primary Schools
dc.contributor.advisorSkýbová, Jana
dc.creatorMalá, Jaroslava
dc.date.accessioned2017-03-27T12:40:18Z
dc.date.available2017-03-27T12:40:18Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4662
dc.description.abstractDiese Diplomarbeit heisst "Der Vorschlag der Projektunterricht mit Konzentration auf fenologische Beobachtungen im botanischen Teil des naturwissenschaftlichen Seminars auf der Grundschule". Der Autor schlägt nicht das ganze Projekt vor (der theoretische Teil), sondern er realisiert es auch in Praxis (der praktische Teil). Der detailierte theoretische Teil kennzeichnet die Methode des Projektunterricht als die spezifische moderne Bildungsstrategie im gegenwärtigen Schulwesen. Am Anfang des praktischen Teiles wird eine kleine Forschung angeführt, welche untersucht die Frekvention der fenologischen Beobachtungen im Seminarinhalt mit naturwissenschaftlichen Spezialisierung auf auserlesenen Pragischen und Mittelböhmischen Schulen. Das Projekt besteht aus einigen Teilen, welche füllen die Schüller aus während einem Kalenderjahr in dem naturwissenschaftlichen Seminar. Die Schüller stellen selbst ein Kvadratnetz her, mit dem sie ein Territorium 2 mal 2 Meter abgrenzen. Einmal in jeder Jahreszeit beobachten sie dann in diesem Gebiet die durch Klima und Wetter verursachte Naturänderungen. Ihre Arbeit wird nach den Arbeitsblättern geführt, die der Lehrer vorbereitet hat. Ausser Naturbeobachtung müssen die Schüller aber auch andere Fähigkeiten und Geschicklichkeiten beweisen (manuelle, organisatorische, soziale...)....en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá projektovou výukou na základních školách. Za svůj hlavní cíl si klade vytvoření námětu projektu fenologického pozorování, který by se dal úspěšně realizovat ve výuce přírodovědného semináře základních škol. Součástí práce je podrobná teoretická část, jež charakterizuje metodu projektové výuky jako specifickou moderní vzdělávací strategii v současném školství. Zevrubně jsou popsány jednotlivé fáze projektu od jeho přípravy, přes realizaci až po vyhodnocení. V práci není vynechána ani kapitola věnovaná fenologii, ekologickému odvětví, na níž je tento projekt orientován. Praktickou část zahajuje orientační dotazníkové šetření, které u vybraných pedagogů základních škol zjišťuje využívání projektové výuky a zařazení fenologie v jimi vedených přírodovědných seminářích. Samotné ověření navrženého projektu "Roční proměny přírody" v praxi je podstatou praktické části diplomové práce. Jedná se o dlouhodobý projekt sledující proměny přírody v období jednoho roku na úseku vyměřeném čtvercovou sítí. Podrobně je charakterizováno místo fenologického pozorování, popsáno využití čtvercové sítě a navrženy pracovní listy pro jednotlivá roční období. V diskusi je poté analyzován samotný průběh relizovaného projektu, jeho hlavní přínosy pro žáky a splnění výukových cílu. Na druhou stranu jsou však...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleNámět projektové výuky zaměřené na fenologická pozorování a její využití v přírodovědném semináři základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-19
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId21907
dc.title.translatedThe Theme of Projective Instruction with a view to Phenological Studies and their Use in Natural-Science Classes in Primary Schoolsen_US
dc.contributor.refereeŘezníček, Jan
dc.identifier.aleph000586239
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá projektovou výukou na základních školách. Za svůj hlavní cíl si klade vytvoření námětu projektu fenologického pozorování, který by se dal úspěšně realizovat ve výuce přírodovědného semináře základních škol. Součástí práce je podrobná teoretická část, jež charakterizuje metodu projektové výuky jako specifickou moderní vzdělávací strategii v současném školství. Zevrubně jsou popsány jednotlivé fáze projektu od jeho přípravy, přes realizaci až po vyhodnocení. V práci není vynechána ani kapitola věnovaná fenologii, ekologickému odvětví, na níž je tento projekt orientován. Praktickou část zahajuje orientační dotazníkové šetření, které u vybraných pedagogů základních škol zjišťuje využívání projektové výuky a zařazení fenologie v jimi vedených přírodovědných seminářích. Samotné ověření navrženého projektu "Roční proměny přírody" v praxi je podstatou praktické části diplomové práce. Jedná se o dlouhodobý projekt sledující proměny přírody v období jednoho roku na úseku vyměřeném čtvercovou sítí. Podrobně je charakterizováno místo fenologického pozorování, popsáno využití čtvercové sítě a navrženy pracovní listy pro jednotlivá roční období. V diskusi je poté analyzován samotný průběh relizovaného projektu, jeho hlavní přínosy pro žáky a splnění výukových cílu. Na druhou stranu jsou však...cs_CZ
uk.abstract.enDiese Diplomarbeit heisst "Der Vorschlag der Projektunterricht mit Konzentration auf fenologische Beobachtungen im botanischen Teil des naturwissenschaftlichen Seminars auf der Grundschule". Der Autor schlägt nicht das ganze Projekt vor (der theoretische Teil), sondern er realisiert es auch in Praxis (der praktische Teil). Der detailierte theoretische Teil kennzeichnet die Methode des Projektunterricht als die spezifische moderne Bildungsstrategie im gegenwärtigen Schulwesen. Am Anfang des praktischen Teiles wird eine kleine Forschung angeführt, welche untersucht die Frekvention der fenologischen Beobachtungen im Seminarinhalt mit naturwissenschaftlichen Spezialisierung auf auserlesenen Pragischen und Mittelböhmischen Schulen. Das Projekt besteht aus einigen Teilen, welche füllen die Schüller aus während einem Kalenderjahr in dem naturwissenschaftlichen Seminar. Die Schüller stellen selbst ein Kvadratnetz her, mit dem sie ein Territorium 2 mal 2 Meter abgrenzen. Einmal in jeder Jahreszeit beobachten sie dann in diesem Gebiet die durch Klima und Wetter verursachte Naturänderungen. Ihre Arbeit wird nach den Arbeitsblättern geführt, die der Lehrer vorbereitet hat. Ausser Naturbeobachtung müssen die Schüller aber auch andere Fähigkeiten und Geschicklichkeiten beweisen (manuelle, organisatorische, soziale...)....en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990005862390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV