Křesťanská mateřská škola
Christian Kindergarten
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46667Identifikátory
SIS: 72746
Kolekce
- Kvalifikační práce [2255]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kuźniar, Mariusz
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Teologické nauky
Katedra / ústav / klinika
Katedra pastorálních oborů a právních věd
Datum obhajoby
3. 2. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
předškolní věk, mateřská škola, křesťanská mateřská škola, školní vzdělávací program, rámcový vzdělávací program, víra, náboženská výchovaKlíčová slova (anglicky)
preschool age, kindergarten, Christian kindergarten, Educational Programme, Framework Educational Programme, religious belief, religionVe své diplomové práci se zabývám postavením křesťanské mateřské školy v systému předškolního vzdělávání v České republice. Popisuji historický vývoj mateřské školy jako instituce. Vývoj dítěte předškolního věku posuzuji z hlediska pedagogického, psychologického a náboženského. Rodina a pedagog jsou pro dítě základní partneři a celoživotní vzory při utváření jeho osobnosti. Křesťanská mateřská škola plní stejné cíle jako ostatní předškolní zařízení, která vycházejí z rámcově vzdělávacího programu. Od běžné mateřské školy se křesťanská mateřská škola odlišuje zřizovatelem a Školním vzdělávacím programem, který je orientován a přizpůsoben požadavkům na křesťanskou výchovu dětí předškolního věku. Křesťanská mateřská škola má logicky místo a tradici v systému předškolního vzdělávání.
In my thesis I deal with the position of the Christian kindergarten in the system of pre-school education in the Czech Republic . I describe the historical development of the kindergarten as an institution. The development of pre-school children is assessed in terms of education, psychology and religion. Family and teacher are the basic partners in the lifelong patterns of shaping the personality of every child. The Christian kindergarten meets the same objectives as other pre-school facilities which are based on The Framework Education Programme. The difference between the Christian kindergarten and ordinary kindergarten is their founder and the Educational Programme which is oriented and adapted to the requirements of Christian education of pre-school children. The Christian kindergarten has a logical place and tradition in the system of pre-school education.