Zobrazit minimální záznam

Trends in Exhibiting and Presentation of Contemporary Art in Prague Galleries
dc.contributor.advisorZlatohlávek, Martin
dc.creatorFoschiová, Regina
dc.date.accessioned2017-05-07T22:31:29Z
dc.date.available2017-05-07T22:31:29Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46693
dc.description.abstractv českém jazyce Diplomová práce se zabývá současnými trendy ve vystavování a prezentaci současného umění v galeriích a výstavních prostorách. Práce sleduje jednotlivé složky této komplexní problematiky a konkrétní výstavy uskutečněné v Praze v období let 2007 až 2011. Každé ze složek výstavního provozu je věnována jedna kapitola - umělecké dílo, divák, kurátor, galerie a konkrétní výstavy. Kapitola o uměleckém díle sleduje vývoj tohoto pojmu ve dvacátém století, kapitola věnovaná pojmu divák se zabývá biologickými vlastnostmi procesu vidění a vnímání a vztahem diváka a obrazové reprezentace. Kapitola týkající se práce kurátorů současného umění sleduje vývoj jejich role v galerijním provozu od osobnosti Haralda Szeemanna až po pojem krize kurátorství. Kapitola o galeriích je představuje jako výstavní prostor, instituci a rámec, ve kterém dochází ke zprostředkování umění veřejnosti. Příklady uvedené v jednotlivých kapitolách čerpá práce z pražských galerií a výstavních prostorů a do jisté míry tak mapuje i pražskou galerijní scénu. Závěrečná kapitola, kterou tvoří deset dle mého názoru nejvýznamnějších, v Praze uskutečněných výstav, by pak měla praktickými ukázkami podpořit hlavně tři předešlé teoretické kapitoly o uměleckém díle, divákovi a kurátorovi. Závěr práce shrnuje, jakým způsobem je v Praze...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis named The Trends in Exhibiting Contemporary Art in Prague galleries deals with the topic of displaying and mediating contemporary art in the galleries and exhibitions. The thesis focuses on the elements of the complex issue and the particular exhibitions held in Prague from 2007 to 2011. Each element is covered in one dedicated chapter - the artwork, the viewer, the curator and the gallery. The chapter about the artwork summarizes the evolution of this term in the 20th century. The chapter about the viewer pursues the biological aspects of the process of seeing and perception and the relationship between the viewer and the image. The chapter about the work of the curator of the contemporary art focuses on the evolution of their part in the galleries' working process from the figure of Harald Szeemann to the term The Crisis of Curator. The gallery is introduced as a three- dimensional term: as a space for exhibitions, an institution and a mediating scope. The examples included in each chapter are derived from the Prague galleries and exhibition spaces and so the thesis also deals with the topic of Prague gallery scene. The final chapter is constituted of ten exhibitions that were held in Prague from 2007 to 2011 and are in my opinion the most important and significant ones for that...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectvýstavycs_CZ
dc.subjectsoučasné uměnícs_CZ
dc.subjectgaleriecs_CZ
dc.subjectPrahacs_CZ
dc.subjectexhibitionsen_US
dc.subjectcontemporary arten_US
dc.subjectgalleriesen_US
dc.subjectPragueen_US
dc.titleTrendy ve vystavování současného umění v pražských galerijních prostoráchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-30
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87827
dc.title.translatedTrends in Exhibiting and Presentation of Contemporary Art in Prague Galleriesen_US
dc.contributor.refereePech, Milan
dc.identifier.aleph001559834
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csv českém jazyce Diplomová práce se zabývá současnými trendy ve vystavování a prezentaci současného umění v galeriích a výstavních prostorách. Práce sleduje jednotlivé složky této komplexní problematiky a konkrétní výstavy uskutečněné v Praze v období let 2007 až 2011. Každé ze složek výstavního provozu je věnována jedna kapitola - umělecké dílo, divák, kurátor, galerie a konkrétní výstavy. Kapitola o uměleckém díle sleduje vývoj tohoto pojmu ve dvacátém století, kapitola věnovaná pojmu divák se zabývá biologickými vlastnostmi procesu vidění a vnímání a vztahem diváka a obrazové reprezentace. Kapitola týkající se práce kurátorů současného umění sleduje vývoj jejich role v galerijním provozu od osobnosti Haralda Szeemanna až po pojem krize kurátorství. Kapitola o galeriích je představuje jako výstavní prostor, instituci a rámec, ve kterém dochází ke zprostředkování umění veřejnosti. Příklady uvedené v jednotlivých kapitolách čerpá práce z pražských galerií a výstavních prostorů a do jisté míry tak mapuje i pražskou galerijní scénu. Závěrečná kapitola, kterou tvoří deset dle mého názoru nejvýznamnějších, v Praze uskutečněných výstav, by pak měla praktickými ukázkami podpořit hlavně tři předešlé teoretické kapitoly o uměleckém díle, divákovi a kurátorovi. Závěr práce shrnuje, jakým způsobem je v Praze...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis named The Trends in Exhibiting Contemporary Art in Prague galleries deals with the topic of displaying and mediating contemporary art in the galleries and exhibitions. The thesis focuses on the elements of the complex issue and the particular exhibitions held in Prague from 2007 to 2011. Each element is covered in one dedicated chapter - the artwork, the viewer, the curator and the gallery. The chapter about the artwork summarizes the evolution of this term in the 20th century. The chapter about the viewer pursues the biological aspects of the process of seeing and perception and the relationship between the viewer and the image. The chapter about the work of the curator of the contemporary art focuses on the evolution of their part in the galleries' working process from the figure of Harald Szeemann to the term The Crisis of Curator. The gallery is introduced as a three- dimensional term: as a space for exhibitions, an institution and a mediating scope. The examples included in each chapter are derived from the Prague galleries and exhibition spaces and so the thesis also deals with the topic of Prague gallery scene. The final chapter is constituted of ten exhibitions that were held in Prague from 2007 to 2011 and are in my opinion the most important and significant ones for that...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990015598340106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV