Mýtus krásy v reklamě z genderové perspektivy
Beauty myth in advertising from the perspective of gender
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46898Identifikátory
SIS: 87912
Kolekce
- Kvalifikační práce [6714]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kobová, Ĺubica
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
9. 2. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce "Mýtus krásy v reklamě z genderové perspektivy" analyzuje genderové klima společnosti prostřednictvím konstruktu nazývaného mýtus krásy. Fenomén mýtu krásy se dnes objevuje v četných konotacích, velmi výrazně například v reklamě. V práci analyzuji reklamy tištěné, které podrobuji kritickému zkoumání mimo jiné prostřednictvím Barthesových koncepcí mýtu a fotografie. Reklama představuje jednu z nejsilnějších komunikačních a informačních zbraní současné doby. V dnešní společnosti se reklamní poselství stalo výrazným manipulačním nástrojem, který je s to měnit nejen zákazníkovo chování a jeho spotřebitelské požadavky, ale do velké míry i jeho myšlení, názory a jednání. Jaké prostředky k získání zákazníka reklama používá? Není jedním z nich právě teorie lži zmutovaná v mýtus krásy? Tento fenomén je zde představen zejména z pohledu feministické autorky Naomi Wolfové. Výsledky vlastní analýzy mýtu krásy v reklamě však pohledu Wolfové odporují a staví se tak k němu do opozice. Reklama a mýtus krásy fungují jako živý organismus, který flexibilně interaguje na podněty zvenčí a svoje reakce na ně promptně vysílá prostřednictvím komunikačního kanálu reklamy zase nazpět ke konzumentovi. Cílem práce je posoudit, zda je mýtus krásy konstruktem mediálním, nebo zda se jedná o prostředek naplňování...
Diploma thesis called "Beauty myth in advertising from the perspective of gender" analyzes the gender climate through the construct called beauty myth. The phenomenon of the beauty myth is nowadays appearing in numerous connotations, for example, very much in advertising. In this thesis I analyze printed advertisements, which I subject a critical examination through specific concepts including the Barthes concept of myth and photograph. Advertising is one of the most powerful communication and information arms today. In today's society the advertising message has become a very strong handling tool that is able to change not only the customer's behavior and customer's requirements, but to a large extent his thoughts, opinions and actions. What means of customer acquisition does advert use? Is not one of them theory of lie which was mutated into the beauty myth? This phenomenon is presented here mainly from the perspective of feminist author Naomi Wolf. The results of my analysis of the beauty myth in advertising, however, disagree with Wolf's view and put them thus in opposition. Advertising and the beauty myth behave as a living organism that interacts flexibly to external stimuli and its responses to them promptly transmits back to the consumer through the communication channel of advertising. The...